شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
گزارشی از غبارروبی و عطرفشانی مساجد توسط جوانان هلال‌احمر در ماه مبارک رمضان
فرصتی برای بخشش گناهان

جوانان هلال‌احمری هر‌ سال برای استقبال از سحر‌های طلایی و غروب پرفروغ رمضان که پذیرای میهمانان خداست به غبارروبی و عطرفشانی مساجد محله خود می‌پردازند و دل‌های جوانشان را با دل‌های روزه‌داران گره می‌زدند.
تلاش برای یاری‌رسانی
غبارروبی مساجد و اماکن مقدسه رسم دیرینه‌ای است که در طول سال‌ها برپا می‌شود، در این مراسم گروهی از خادمان و حتی مردمان عادی داوطلبانه پیشقدم می‌شوند و به غبار روبی مساجد و امامزاده‌ها می‌پردازند تا همه چیز برای حضور میهمانان در ماه ضیافت الهی فراهم باشد. در این روزها که رمضان نوای خوش مناجات را با خود می‌آورد، هر یک از جوانان هلال احمری در شهرها و روستای‌های خود در گوشه گوشه این کشور گردهم جمع شدند تا دستی بر سر و روی دیوارهای مساجد محله خود بکشند و پنجره‌ها را به نگاهی مهربان شفاف کنند و بر
 گوشه گوشه ‌اش عطر و گلاب بپاشند تا میزبانی برای میهمان این ماه مبارک باشند؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ، فرقی ندارد، از غنچه‌های هلال و اعضای کانون‌های دانش‌آموزان گرفته تا اعضای جوان در کانون‌های دانشجویی، طلاب و... جوانانی که هر جایی از این مرز و بوم آماده‌اند تا برای کارهای داوطلبانه و بشردوستانه قدمی بردارند به‌خصوص کارهایی که رنگ و بوی معنویت دارد؛ جنس هلال احمری‌ها همین‌طور است، به هر طریقی سفره دل را برای یاری رساندن می‌گسترانند.
غبارروبی مساجد
توسط جوانان اسدآبادی
در این مدت جوانان هلال‌احمری در آیین معنوی با نوای خوش و دل‌انگیز ذکر صلوات و عطر گل، گلاب، آب؛ مساجد متبرکه در شهرهای خود را غبارروبی کرده‌اند.
 این کار هر ‌سال آنهاست. از جوانان اسدآبادی بگوییم که به همراه امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان پس از انجام غبارروبی، تنظیف و گلاب‌پاشی مسجد امام صادق در نماز باشکوه وحدت که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، شرکت کردند یا از جوانان شهرکردی که در استقبال از این میهمانی بزرگ طبق رسم چند ساله برای نظافت مساجد شهرهای شهرکرد، فرخشهر، هفشجان و نافچ اقدام کرده‌اند.
جوانان باغملک
جوانان کانون‌های روستایی و جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان باغملک یکی از همین خبرهایی بود که دست بر غبار یک‌ساله مساجد خود کشیدند و یا اعضاي جوان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر پاکدشتی که مراسم غبارروبی را با حضور رئیس هلال‌احمر این استان، امام جماعت، کارکنان و اعضاي نمازخانه جمعیت هلال‌احمر پاکدشتی برگزار کردند.
دختران مهابادی
کمی آن‌طرف‌تر در خراسان جنوبی اعضای کانون آزاد خواهران شهرستان زیرکوه مساجد را برای میزبانی میهمانان در روزها و شب‌هایی آماده کردند که به مانندش در تمام‌ سال وجود ندارد. دختران مهابادی هم ازجمله جوانانی هستند که در مسجد مولوی و بقاع متبرکه مهاباد در آستانه این ماه مبارک رمضان خانه خدا را همانند خانه دل پاک و پاکیزه کردند.
روحیه معنوی جوانان بوشهری
به گفته معاون امور جوانان استان بوشهر حضور اعضای جوان هلال‌احمر علاوه بر ایجاد شور، هیجان و روحیه معنوی در جوانان باعث ترغیب و حضور آنها در مساجد و پررنگ شدن رابطه جوان و مسجد می‌شود. او در این خبرهای ارسالی از حضور جوانان استانش در طرح غبارروبی از اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد و برگزاری مراسم‌های افطاری از سوی این جوانان خبر داد.
امسال هم در سایه توکل و ایمان به پروردگارمان؛ عاشقانه سجاده‌هایمان را در شرقی‌ترین ضلع جهان رو به قبله می‌گسترانیم و دل‌هایمان را با دستانی باز و سرشار از سعادت و نیکبختی بشریت؛ روانه سمت پروردگار عالمیان می‌کنیم. سحرگاه طلایی و غروب پرفروغ رمضان فرصت اندکی است که با چشم برهم زدنی می‌گذرد و شاید این آخرین فرصت برای بخشش گناهانمان باشد و تا‌ سال دیگری مجالی باقی نماند، پس باید شتاب کرد و از قافله بخشوده‌شدگان عقب نماند.


تعداد بازدید :  216