شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
اوضاع انسانی در یمن فاجعه‌بار است

هماهنگ‌کننده امور امدادرسانی سازمان ملل متحد در منطقه با فاجعه‌بار خواندن اوضاع یمن خواستار آتش‌بس و توقف درگیری‌ها شد. به گزارش العالم به عامر دعودی در صنعا گفت: «یمن با یک فاجعه انسانی غیرمنتظره روبه‌روست و این فاجعه نه‌تنها انسانی بلکه اجتماعی و اقتصادی هم هست.»
عربستان‌سعودی حمله به یمن و بمباران این کشور را از روز ششم فروردین‌ماه 1394
 26 مارس، به بهانه حمایت از عبدربه منصور‌هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن که به ریاض گریخت، آغاز کرد و این حملات و کشتار شهروندان یمن همچنان ادامه دارد.
هماهنگ‌کننده امور امدادرسانی سازمان ملل متحد در منطقه خاطرنشان کرد،
همه چیز در یمن تحت‌تأثیر درگیری‌ها قرار گرفته است. او افزود: «با دشواری‌های زیادی در زمینه دسترسی میدانی برای امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده یمن در مناطق مختلف روبه‌رو هستیم. وضع امنیتی، حملات و درگیری‌های موجود، دسترسی ما را دشوار کرده است.»
هماهنگ‌کننده امور امدادرسانی سازمان ملل متحد در منطقه گفت: «ما به توقف درگیری‌ها و حملات در یمن برای دسترسی ایمن و امن جامعه بین‌المللی درخصوص کمک به آسیب‌دیدگان و پاسخگویی به این بحران نیازمندیم.» او با اشاره به این‌که باید در کنار مردم یمن بایستیم و همه در کنار آنها باشند، افزود: «تمامی جناح‌ها باید این موضوع را درک کنند که این مردم یمن هستند که از این درگیری‌ها   آسیب می‌بینند.»
انجمن زنان جنبش انصارالله به تازگی اعلام کرد که در جریان 80 روز بمباران عربستان‌سعودی حدود 900 کودک یمنی به شهادت رسیده و 2‌هزار نفر نیز زخمی شده‌اند، همچنین 14‌میلیون کودک یمنی از مشکلات بهداشتی و استرس‌های ناشی از ترس و نبود امنیت در رنج هستند.


تعداد بازدید :  182