شماره ۵۹۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مجموعه شعر «آکوردی برای شام» از رسول یونان به تازگی توسط نشر ثالث با قیمت 8000 تومان منتشر شده است.

فیلم «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده به‌عنوان یکی از 12 فیلم بخش رقابت بین‌الملل ششمین جشنواره فیلم «اودسا» در اوکراین انتخاب شد.

«جیمز سالتر» نویسنده برنده جایزه‌های معتبر ادبی که مورد تحسین چهره‌های ادبی بود، در 90سالگی درگذشت.

رمان «به آینه نگاه نکن» نوشته پرچ زیتونتسیان با ترجمه آندرانیک خچومیان در 100 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 5500 تومان به چاپ رسیده است.

مجموعه داستان «ماهی‌های کف رودخانه» نوشته مهدی رجبی با 8 داستان با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 7500 تومان به چاپ رسیده است.

رمان «کسی در میان شما» نوشته انسیه ملکان در 139 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 8000 تومان انتشار یافته است.


نمایش «سنجاب‌های شنگول و منگول» به کارگردانی رضا آشفته روز سه‌شنبه 2 تیر ساعت 19 در تالار محراب برای هنرمندان , منتقدان و خبرنگاران روی صحنه می‌رود. این نمایش بازآفرینی خلاقه ای از داستان قدیمی شنگول و منگول و حبه انگور است که در آن مادر سنجاب و منجاب تصمیم می‌گیرد که بداند در نبودش چقدر از این داستان درس گرفته اند. و این آغازی بر ماجراهای تازه است.

حسین سهیلی‌زاده این روزها درحال آماده کردن مینی سریالی با نام «نیاز» برای شب‌های قدر است تا از شبکه سوم سیما پخش شود.

فیلم سینمایی «گس» ساخته کیارش اسدی‌زاده همزمان با اکران در ایران از دو روز گذشته در سینماهای ایتالیا روی پرده رفته است.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی حکمی بهزاد صدیقی را به‌عنوان مدیر بخش نمایشنامه‌نویسی منصوب کرد.

سریال پرطرفدار «کوجک» این‌بار با حضور وین دیزل، راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود.

لی‌لی عامری مجموعه‌ای از لایت‌باکس‌ها و چیدمان خود را با عنوان «شفاف – رویت‌ناپذیر» به نمایش گذاشته که به گفته او، این آثار اشاره‌ای به فشار زندگی بر افراد به‌ویژه بانوان دارد.

کتاب «کالیگاریسم» نوشته امین اصلانی و همچنین لوح فشرده فیلم اجرای نمایش «سالومه و دکتر کالیگاری» به کارگردانی این نویسنده، توسط نشر شورآفرین و موسسه رهافیلم منتشر و راهی بازار نشر شد.

اولین جلد از مجموعه کتاب‌های خاطرات اردشیر زاهدی، به‌زودی توسط انتشارات کتاب سرا به چاپ دوم می‌رسد.

مجموعه گزیده‌ای از اشعار شیرکو بیکس، شاعر نامدار کرد زبان با عنوان «پنجره‌هایی رو به سپیده دم» برای نخستین‌بار به صورت دو زبانه (فارسی - کردی) از سوی انتشارات کوله پشتی منتشر شد.

کیت کیلی، نویسنده مجموعه داستان «چطور به دنیا آمدی» در رقابت با نویسندگانی چون مارگاریت اتوود و دییون برند از سوی داوران جایزه تریلیوم به‌عنوان برگزیده این جایزه در ‌سال ۲۰۱۵ انتخاب و معرفی شد.

تئاتر آمریکا از ماه سپتامبر (مهرماه) میزبان اقتباس موزیکالی از فیلم فرانسوی و موفق «امیلی» می‌شود که در‌ سال ۲۰۰۱ در باکس آفیس جهانی هم فروش قابل توجهی داشت.

مراسم رونمایی از کتاب «سمندر» اثر مصطفی جمشیدی با حضور علیرضا قزوه، احمد نجفی، احمد کاوری و جمعی از علاقه‌مندان ادبیات در مجموعه سرچشمه برگزار شد.

بنیامین بهادری تابستان امسال تور آمریکای‌شمالی و کانادا خود را آغاز خواهد کرد.

پخش‌کننده فیلم «قندون جهیزیه» اظهار امیدواری کرد که این فیلم در دومین اکران عید فطر به نمایش عمومی دربیاید.

سینمای ایران با حضور فیلم «دریا و ماهی پرنده» در بخش اصلی و فیلم «تاکسی» در بخش «هشت و نیم» در جشنواره فیلم مسکو حضور دارد.


تعداد بازدید :  276