شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
کروات خاطره‌انگیز در انتظار نشستن روی نیمکت استقلال
چشم به جیب وزارت ورزش
ایگور استیماچ: حق هواداران استقلال، قهرمانی است

شهروند| آن مدافع میانی خاطره‌انگیزی که به اندازه اسلاون بیلیچ (او به ماتیاس سامر روی زمین افتاده در بازی یورو 96 لگد زد)، رابرت یارنی (زننده گلی با شوتی مهارنشدنی مقابل آلمان درجام‌جهانی 1998) و داریوسیمیچ (بازیکن همیشه متوسط میلان طلایی دوران آنچلوتی) برای جهان فوتبال تصویر‌سازی نکرد، حالا می‌تواند برای ما ایرانی‌ها، بیش از این 3 بازیکن همراهش درخط دفاعی تیم سوم جام‌جهانی 1998 یک شخصیت خاص شود.
حضور در تهران
ایگور استیماچ، یکی از مدافعان میانی کرواسی در جام‌جهانی 1998 جهت مذاکره برای تبدیل شدن به سرمربی استقلال صبح دیروز وارد تهران شد و پس از چند ساعت برای مذاکره به دفتر باشگاه رفت. اقدام بعدی، حضور درکمپ باشگاه بود؛ آنچه حاشیه‌های زیادی به وجود آورد؛ از پارک شدن خودروی استیماچ درجای پارک همیشگی امیر قلعه‌نوعی تا خوش‌وبش مدافع سابق کرواسی با جیمی‌جامپ استقلالی‌ها در کمپ و پرداخت 50 دلار به صندوق صدقه باشگاه.
عدم توافق مالی
برنامه بعدی استیماچ حضور مجدد درباشگاه استقلال و انجام فاز دوم مذاکره بود؛‌ آنچه البته ختم به خیر نشد و هرچند توافقات فنی صورت گرفت اما 2 طرف بر سرمبلغ پیشنهادی به توافق نرسیدند. حالا قرار است حضور استیماچ در جلسه امروز اعضای هیات‌مدیره استقلال با وزارت ورزش، پایانی بر داستان باشد. اگر این وزارتخانه بودجه درخواستی استقلال را پرداخت کند، این انتقال صورت می‌گیرد. در این بین، عده زیادی از احتمال به توافق نرسیدن طرفین می‌گویند چون پای یک گزینه پررنگ به نام پرویز مظلومی وسط است! وقتی از او نام می‌برند، همه یاد یار سابقش یعنی منصورپورحیدری می‌افتند.
امیدهای استیماچ
مدافع سابق تیم‌ملی کرواسی چه در جلسه امروز با وزارت ورزش به توافق برسد و چه گزینه سوخته نام بگیرد، امروز از تهران به سمت زادگاهش می‌رود. بهرام افشارزاده مدیرعامل همیشه پاسخگوی استقلال دراین‌باره گفت: «بعد ازعدم واگذاری استقلال به بخش خصوصی با مربیانی از کشورهای مختلف وارد مذاکره شدیم. همچنین با 2 مربی برزیلی صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم و مقدمات آشنایی بیشتر با آنها فراهم شده است. مطمئن باشید با کمترین پول، استیماچ یا هر مربی خارجی دیگری را به خدمت می‌گیریم.» در این بین کاندیدای مورد نیاز بسیار امیدوارانه حرف می‌زند:  «قبل ازاینکه بخواهم مذاکرات نهایی را انجام دهم، باید ببینم باشگاه استقلال چه ظرفیتی دارد اما طبق شنیده‌ها ومطالعاتم این باشگاه 20‌میلیون هوادار دارد و حق این هواداران قهرمانی است. » شناخت استیماچ از فوتبال ما به اندازه دانسته‌های 2 کمک احتمالی‌اش دراستقلال است:  «لوکا رادمند و ژلکو میاچ پیش از این در ایران کار کرده‌اند و اطلاعات خوبی از کشور شما به من داده‌اند.» عده‌ای می‌گویند تغییر نظر ایگور در اعلام دستمزد نازل 200 هزاردلارو بالاتر بردن مبلغ، مذاکرات را دچار اخلال کرده است.
گزینه  سوخته
در کنار استیماچ از شخصی به نام فاریاس برزیلی که در تیم سوپانبوری تایلند مربیگری می‌کند به‌عنوان یکی از کاندیداهای مربیگری در استقلال یاد می‌شد اما مدیرنیجریه‌ای تیم به دلیل قرارد داشتن سوپانبوری در کوران رقابت‌های لیگ تایلند، علاقه فاریاس به ماندن در سمت فعلی و عدم ارایه پیشنهاد رسمی از استقلال با جدایی مرد اول کادرفنی‌اش مخالف است. گفته می‌شد این مربی امروز برای مذاکره به تهران می‌آید تا نفر بعدی در صورت به توافق نرسیدن با استیماچ باشد. مسئولان تیم تایلندی به‌حدی از عملکرد سرمربی راضی هستند که اعلام کرده‌اند حتی در صورت پیشنهاد رسمی به درخواست آبی‌های پایتخت تهران جواب منفی می‌دهند! با این اوصاف به نظرمی‌رسد گره سردرگم نیمکت مربیگری استقلال تا زمان تأمین نشدن بودجه لازم از طریق وزارت ورزش (اتفاقی که شاید امروز رخ دهد) باز نشود. مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که مدیرعامل باشگاه تایلندی اعلام کرده فاریاس با ما قراداد دارد، گفت:  تا جایی که من می‌دانم او قرارداد ندارد اما اگر قرارداد داشته باشد به سراغ گزینه‌های‌ دیگر می‌رویم.


تعداد بازدید :  178