شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

54 درصد میزان پُرشدگی سدهای کشور

میزان آب ذخیره شده در پشت سدها تا پایان بهار نسبت به مدت مشابه‌سال گذشته، بیش از 1.3میلیارد مترمکعب کمتر شده و در آستانه تابستان، تنها ۵۴‌درصد حجم ایجاد شده سدهای کشور از آب پُر شده است.  حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌ اکنون ۲۶‌میلیارد و ۳۴۰‌میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه ‌سال گذشته، معادل ۵‌درصد کاهش نشان می‌دهد.  حجم آب ورودی به مخازن سدها نیز تاکنون، ۱۳‌درصد در مقایسه با زمان مشابه ‌سال آبی گذشته کاهش یافته است.

1 روز  تا پایان مهلت ثبت اعتراض به حذف یارانه

براساس مهلت تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حذف‌شدگان از دریافت یارانه نقدی در ‌سال جاری در صورت اعتراض می‌توانند تا پایان خرداد ماه‌سال جاری با مراجعه به سامانه yaraneh10. ir  اعتراض خود را اعلام کنند که تنها یک  روز دیگر تا پایان مهلت تعیین شده باقی مانده است. گفتنی است فرآیند بررسی اعتراضات (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملا غیرحضوری صورت خواهد گرفت.  کمیسیون موضوع ماده ۱۰ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اعتراض افراد را بررسی و در صورت استحقاق یارانه به‌طور مجدد برقرار خواهد شد.  

14 گروه  صنعتی با رشد تولید و ۱۰ گروه درگیر رکود

براساس بررسی‌های بانک مرکزی از مجموع ۲۴ گروه صنعتی، ۱۴گروه نسبت به‌سال قبل رشد تولید داشته‌اند و ۱۰ گروه صنعتی همچنان در رکود به سر می‌برند. بیشترین رشد را گروه تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر با 51.2 درصد و گروه تولید چرم و مصنوعات چرمی (کیف، کفش، چمدان و غیره) با 18.9 درصد داشته‌اند.  همچنین کمترین رشد هم مربوط به گروه تولید فرآورده‌های نفتی و کک به غیراز پالایشگاه‌ها با 0.1 درصد، تولید مبلمان 0.5 درصد و تولید مواد و محصولات شیمیایی با    1.7 درصد بوده است. 

17 استان  در بحران آبی هستند

 هیچ یک از استان‌های کشور در وضع نرمال آبی نیست.  رضا راعی عزآبادی مدیر دفتر مطالعات مدیریت منابع آب ایران با اعلام این‌که ۱۷ استان کشور با تنش آبی مواجه هستند و ۴ استان بوشهر، فارس، گلستان و هرمزگان با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت:  ۱۰ استان شامل ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، یزد و ‌کهگیلویه و بویراحمد با تنش شدید آبی مواجه هستند.


تعداد بازدید :  224