شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

متهمان حمله به مطهری محاکمه می‌شوند
متهمان پرونده حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
 ۱۳ مرداد امسال در شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی شیراز محاکمه می‌شوند. مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری در این پرونده به تسنیم گفت: دادگاه رسیدگی به این پرونده، ساعت
 10 صبح سه‌شنبه 13 مرداد امسال برگزار می‌شود. به گفته وی در این پرونده برای
 11 متهم کیفرخواست صادر شده است که سه نفر از متهمان، رئیس دانشگاه، معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت‌کننده هستند.براساس این گزارش، علی مطهری اسفند ‌سال 93 که برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، مورد تهاجم عده‌ای قرار گرفت. به دنبال این حادثه، وی از حمله‌کنندگان به خود شکایت کرد که موضوع در شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب شیراز مورد رسیدگی قرار گرفت. در جریان رسیدگی‌های دادسرا، از تعداد زیادی تحقیقات به عمل آمد که درنهایت برای 11 نفر در این پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شد.

توسط شورای نگهبان اعضای هيأت مركزی نظارت بر انتخابات تعیین شدند
اعضای هيأت مركزي نظارت بر انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمين دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر ديروز شورای نگهبان انتخاب شدند.به گزارش اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان، در اجراي ماده (۱) قانون نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري و ماده (۱) قانون نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعضای هيأت مركزی نظارت بر انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی كه در جلسه مورخ ۲۷/۳/۹۴ شوراي‌نگهبان انتخابات شده‌اند به شرح زیر اعلام شد:
۱ـ حضرت آيت‌الله احمد جنتی
۲ـ حضرت آيت‌الله محمد يزدی
۳ـ جناب آقاي محمدرضا عليزاده
۴ـ جناب آقاي دكتر سيامك ره‌پيك
۵ـ جناب حجت‌الاسلام والمسلمين
سيد ابراهيم رئيسی

رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر: گروه‌های تروریستی مانع بزرگی برای توسعه منطقه و تقویت روابط کشورها هستند
رئیس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش، ماه مبارک رمضان را ماه تقویت اخوت و دوستی میان مسلمانان دانست و ابراز امیدواری کرد:  درگیری‌ها و نزاع‌ها در سرزمین‌های اسلامی در ماه مبارک رمضان متوقف و هر چه سریعتر ثبات و آرامش جایگزین آن شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی امیر قطر با وی، ضمن ابراز تاسف از حوادث و درگیری‌های منطقه گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا درگیری و خونریزی میان برادران مسلمان متوقف شود. رئیس‌جمهوری با اشاره به گسترش تروریسم و فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه، اظهارداشت: همه کشورهای منطقه از مسأله تروریسم رنج می‌برند چرا که اقدامات گروه‌های تروریستی به نفع هیچ‌کدام از کشورهای منطقه نیست و سد و مانع بزرگی برای توسعه منطقه و تقویت روابط میان کشورها است. دکتر روحانی، بر امداد و کمک رسانی به آسیب‌دیدگان جنگ در همه کشورها به‌ویژه یمن تأکید کرد و خواستار تلاش کشورها برای امداد رسانی به آسیب‌دیدگان و حل مشکلات منطقه شد. رئیس‌جمهوری در ادامه با تأکید بر علاقه‌مندی کشورمان برای گسترش مناسبات با همه کشورهای دنیا به‌ویژه همسایگان گفت:  زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود. امیر قطر هم در این تماس تلفنی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دکتر روحانی و درخواست ابلاغ سلام وی به مقام معظم رهبری، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم.  شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اظهار داشت: ممکن است گاهی در برخی مسایل، اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد اما دو کشور دوست، برادر و همسایه باید از این موانع عبور کنند. امیر قطر با استقبال از گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و دوحه گفت:  قطر برای تقویت و رونق همکاری‌ها و مبادلات تجاری میان دو کشور، امکانات ویژه‌ای را احداث کرده است. شیخ تمیم با تأکید بر نقش و جایگاه مهم ایران در حل‌وفصل مسائل منطقه‌ای افزود: ایران می‌تواند نقش بسیار مهمی در استقرار صلح و آرامش در منطقه ایفا کند و همه ما وظیفه داریم در ایام ماه مبارک رمضان برای تقویت صلح و امنیت منطقه کوشش کنیم.
وی با تأکید بر این‌که برای حل مناقشات منطقه به‌ویژه در یمن، عراق و سوریه، باید زبان گفت‌وگو به جای درگیری‌ها حاکم شود، گفت: وزارت خارجه دو کشور با تقویت ارتباطات خود باید همه راه‌حل‌ها را برای حفظ منافع ملت‌های دو کشور و منطقه
 به کار گیرند.


تعداد بازدید :  168