شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
گزارش

خط و نشان مداح مشهور برای احمدی‌نژاد
می‌خواهند مهره قبلی را دوباره زنده کنند
گروه سیاسی| تنها دو روز پس از مراسم تشییع پیکر مطهر 175شهید غواص و اعتراضاتی که به حاشیه‌های سیاسی این مراسم انجام گرفت، سعید حدادیان ازجمله مداحانی که سخنرانی‌های وی معمولاحاشیه‌های فراوانی داشته است در دومین شب مراسم مناجات‌خوانی ماه مبارک رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) درباره تلاش‌ها برای حضور مجدد محمود احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی هشدار داده است. حدادیان که زمانی خود از حامیان اصلی رئیس‌جمهوری سابق به شمار می‌رفت حالا می‌گوید احمدی‌نژاد دیگر جایی برای آمدن ندارد.
به گزارش فارس، این مداح اهل بیت(ع) که سخنانش را با انتقاد شدید از‌ هاشمی‌رفسنجانی آغاز کرده بود در ادامه گفته است:  اما این را هم بگویم که همین آقای ‌هاشمی یک بار هم از نظام قهر نکرده است. آن آقا 11 روز رفت نشست در خانه! حالا بعضی‌ها دنبال این هستند که مهره قبلی را دوباره زنده کنند. این نظام این‌قدر ریشه دارد و رشد کرده است که کسانی که 8‌سال  رئیس‌جمهوری بودند دیگر جایی برای آمدن ندارند. یک عده هم دنبال پستشان هستند. فکر نکنید دنبال ساده‌زیستی آن آقا هستند. او نشان داد که چطور در مقابل ولایت می‌ایستد. حواس‌تان باشد کلاه‌تان را نبرند».سایت میدان 72، پایگاه اینترنتی هوادار
محمود احمدی‌نژاد نیز ضمن انتقاد از حدادیان، اشاره این مداح به شخصی که «با زرنگ‌بازی و رندی» در روز تشییع پیکر شهدا خود را در جایگاه مداحان قرار داد را محمود احمدی‌نژاد عنوان کرده و نوشته است:  «این مداح سابقه‌دار با کنایه به حضور دکتر احمدی‌نژاد در جایگاه مراسم تشییع شهدا گفت:  بنده هم موافق نیستم که یک نفر با زرنگ‌بازی و رندی برود آن بالا و بنشیند در جایی که جایش نبوده است. آن‌جا جای نوحه‌خوان‌ها بوده است». سعید حدادیان در ادامه سخنرانی‌اش در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) البته به بیان انتقاداتی از برنامه‌ریزی مسئولان در مراسم تشییع شهدا پرداخت و گفت:  مردم وسط این خیابان‌ها بودند. از افسریه بگیرید تا بهارستان. تازه اگر خوب مدیریت شده بود، که خوب مدیریت نشد. ما هم منتقدیم. اگر خوب مدیریت می‌شد بنده به شما می‌گفتم که چه خبر می‌شد. انگار یک عده تصمیم داشتند یک عده را اذیت کنند. و الا بستن خیابان‌ها که کاری ندارد. شورای تأمین استان برای چنین تشییع جنازه‌ای باید جلسه بگذارند. من ساعت 2 رفتم گشتی زدم و دیدم اتوبوس‌ها هنوز در میدان بهارستان است، گفتم خدا به این مردم رحم کند. در این دنیای پر تروریسم اگر در یکی از این ماشین‌ها چیزی گذاشته باشند خدا به خیر کند. جایگاه را دیدم که اصلا سیبل بود. ولی مردم خودشان مدیریت کردند.

آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی: مخالفان تخریبگر درصدد القای ناکارآمدی مسئولان اجرایی هستند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  مخالفان تخریبی با استفاده از منابع مالی و رسانه‌های تبلیغی فراوان خود، درصدد القای ناکارآمدی مسئولان اجرایی کشور هستند.  به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر ‌هاشمی رفسنجانی در دیدار هیأت‌مدیره و جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، توجه به نهادهای غیردولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌ویژه سازمان‌هایی که با تلاش و کوشش جوانان تشکیل شده‌اند را ضروری دانست.هاشمی گفت:  موانع اداری و بهانه جویی‌های شبه قانونی مخالفان تقویت بخش خصوصی با اصلاح و تدوین سیاست‌های صدر و ذیل اصل 44 قانون اساسی برطرف شد، اما در اجرا گرفتار دولتی شد که هیچ اعتقادی به آن نداشت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر واگذاری امور به مردم و موفقیت آن در مقایسه با بخش‌های دولتی، توجه به بخش خصوصی را یک روند جهانی دانست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:  درحالی‌که منابع درآمدی کشور به شدت کاهش پیدا کرده، برخی دخالت‌ها در تصمیم‌گیری‌های اجرایی، مخصوصا در سیاست خارجی، صورت می‌گیرد.  هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که اظهارنظرهای غیرکارشناسی مقامات غیرمسئول و تصمیم‌های جناحی برخی نهادها، در وهله اول به ضرر مصالح و منافع ملی کشور و مردم تمام می‌شود، گفت:  در شرایط کنونی منطقه و جهان باید همه با وحدت کلمه و انسجام پشتیبان نظام و حامی دولت برای حل مشکلات باشیم. او با مقایسه شرایط امروز با سال‌های پس از جنگ تحمیلی و آغاز به کار دولت سازندگی، اظهار داشت: خرابی‌ها و ویرانی‌های آن سال‌ها، به خاطر هشت‌سال جنگ بود که روحیه حماسی مردم را برای جبران برمی‌انگیخت و روابط مسئولان، به‌ویژه در سطوح عالی صمیمانه و عمیق بود؛ اما خرابی‌های ناشی از سوءمدیریت‌های دولت قبل ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کرد و وحدت و همدلی بین مسئولان مختلف و مردم را مخدوش کرده بود.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به تقاضای شرکت‌کنندگان در این دیدار برای بازگشت روحیه سازندگی به کشور، گفت: اصلاح سیاست داخلی و تقویت خودباوری، همدلی و همکاری و همچنین اصلاح سیاست خارجی و گسترش تعاملات بین‌المللی براساس عزت و حکمت، از مهم‌ترین
 پیش نیازهای آن شرایط هستند.  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بسیاری از خواسته‌های گروه‌های مولد در راستای تقویت پایه‌های اقتصادی کشور است.


تعداد بازدید :  188