شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
همه چیز درباره «برون روی صحرایی»

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

اگر فکر کردید ما در ستون گمشده‌ها چراغ برداریم و دنبال دو تیم گمشده پرسپولیس و استقلال بگردیم سخت در اشتباهید. یافت می‌نشود. گشته‌ایم ما. یعنی عزیزان وزارت ورزش چنان بلایی سر این دو تیم و به‌ویژه سر پرسپولیس آورده‌اند که گجت و پوآرو و هولمز و مارپل هم نمی‌توانند دسته‌جمعی پیدایشان کنند. شما فی‌المجلس و علی‌الحساب یک فاتحه برای این دو تیم بخوانید تا ببینیم وزارتی‌ها چه می‌کنند. خب حالا برای این‌که اعصابمان راحت شود چه چیزی بهتر از رفتن به پیک‌نیک. پنجشنبه روز جهانی پیک‌نیک بود و ما تصمیم گرفتیم با شما در این مورد صحبت کنیم.
مهناز از تهران: بی‌خود کرده‌اند. روز جهانی پیک‌نیک باید سیزده‌به در باشد و لاغیر. بنابراین ما خواهان تغییر تاریخ آن از بیست و هشت خرداد به سیزدهم فروردین هستیم. آریایی نیستی اگر نچاپی!
اشکان از بهبهان:  نه نه نه. دست نگه دارید. نکند به حرف خانم بالایی گوش بدهید‌ها. نچاپید. چاپیدن بد است. این‌قدر در این مملکت بچاپ بچاپ کردند که آدم باید صنعت چاپ را گل بگیرد. چاپیدن کلا خوب نیست. به‌ویژه وقتی پای محیط‌زیست وسط باشد.
پانته‌آ از شیراز:  از فرهنگستان و دوستداران محیط‌زیست تقاضا می‌کنم به جای بحث‌های بیهوده یک واژه فارسی قشنگ به‌عنوان معادل پیک‌نیک معرفی کنند.
نیما از شمیران:  ضمن تشکر از نظر خوب خانم پانته‌آ به نظرم بهترین واژه جایگزین برای پیک‌نیک عبارت «برون روی صحرایی» باشد. در ضمن لطف کنید تلفن سرکار خانم به این تیزبینی را هم درج نمایید یا بگویید مرا در اینستاگرام فالو کند. boroonravi@instagram
سیروان از سنندج: ‌ای آقا نفرمایید. برون روی هم شد اسم؟ آدم گلاب به رویتان یاد شکوفه زدن می‌افتد. اصلا پیک‌نیک رفتن باید بعد از فصل میوه باشد که این شکوفه‌ها از دست مردم در امان باشد.
لیلا از خاش:  بنده پیشنهاد می‌کنم حالا که سازمان ملل در برخی نقاط جهان منطقه پرواز ممنوع اعلام می‌کند تا از شر حملات هوایی در امان باشند بعضی نقاط جهان را هم منطقه پیک‌نیک ممنوع اعلام کند که دو تا درخت و چمنزار و برکه برای ما باقی بماند.
نیما از شمیران:  باز هم سلام. کلا من با همه خانم‌ها موافقم. شما هم مرا فالو کن. در ضمن ببینید اگر پیشنهاد من عملی شود چه با مسما است؟ منطقه «برون روی ممنوع»! فالو یادتون نره.
اسفندیار از کیلومتر شونصد جاده کرج:  یاد دولت مهرورز بخیر. مسکن مهر را جایی می‌ساخت که نیاز نبود از شهر بزنی بیرون و بروی به دل طبیعت. خانه را در دل طبیعت بنا می‌کرد. چنین لطافت طبعی داشتند دوستان. دولت پیک‌نیک پروری بود.
شاهین از تربت جام:  بنده پیشنهاد می‌کنم دولت مالیات بر پیک‌نیک وضع کند و پولش را صرف محیط‌زیست کند. چون باید پول بدهند دیگر کسی پایش را از خانه نمی‌گذارد بیرون و محیط‌زیست حفظ می‌شود.
نیما از شمیران:  شاهین جان ظرفیت صفحه من تکمیل شده شما لازم نیست مرا فالو کنی. همین مان مانده مالیات بر برون روی از ما بگیرند.
ساره از تهران:  بهترین راه حفظ محیط‌زیست این است که ما در تلگرام و وایبر، یک گروه بزرگ دلسوزان محیط‌زیست تشکیل بدهیم و برای هم جوک‌های محیط‌زیستی بفرستیم. این طوری هم سوته‌ دلان گرد هم آمدیم، هم به قول دوستی که واژه برون روی را پیشنهاد دادند بیرون نرفته‌ایم که به محیط‌زیست آسیب برسانیم، هم به افزایش شادی و اثرات خنده درمانی کمک کرده‌ایم.
نیما از شمیران:  اول اول.


تعداد بازدید :  106