شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
نهاوندیان:
مردم در انتخابات خرداد 92 دلزدگی خود را از شرایط پرتنش نشان دادند

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفته است: بخش عمده تحریم‌ها باقی است اما همین مقدار گام‌ها و تحریم‌هایی که پس از توافق ژنو برداشته شد به‌عنوان مثال در زمینه صادرات پتروشیمی، مشاهده کردید پتانسیلی که در اقتصاد کشور وجود داشت، به محض این‌که مانع برداشته شد رقم صادرات ما را چگونه به جهش رساند.
به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان با بیان این مطلب افزوده است:  با دو سه قدم کوچکی که برداشته شد، امکان فعالیت به فعالان اقتصادی داد و فعالان اقتصادی هم ثابت کردند که بهتر از رقبا عمل می‌کنند اعتقاد ما این است که رفع تحریم فقط برداشتن مانع است و جایگزین دویدن و برنده شدن در مسابقه نیست.  این تصور نابجایی است که کسی تصور کند رفع تحریم یک عصای جادویی خواهد بود که مشکلات ناشی از سوء تدبیرهای گذشته را برطرف می‌کند، سوءتدبیر را باید با حسن تدبیر برطرف کرد، تحریم را می‌بایست شکست و موانع را از سر راه برداشت.
او درباره آفت‌ها و فسادهای صورت گرفته در زمان تحریم‌ها نیز گفته است:  به‌هرحال شاهراه اصلی را بسته‌اند و شما می‌خواهید از مسیر خاکی به مقصد برسید اما در این گرد و خاکی که بلند می‌شود کسانی می‌آیند و تخلفاتی می‌کنند و در گرد و غبار ناشی از توجیه، رفتار غیررسمی دیده نمی‌شود و این اتفاقی است که افتاده است نه فقط در مورد ما و در هر جای دیگر دنیا نیز اینگونه است.
نهاوندیان همچنین درباره تأثیر رشد اقتصادی و کاهش تورم در تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفته است: بزرگترین کمکی که تاکنون تیم اقتصادی دولت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کرده این است که در اقتصاد ما در یک‌سال و نیم گذشته پیام توانایی و عزت برخاسته است. مقایسه کنید شرایطی را که با اصلاح سیاست‌ها به جای تورم بالای 40‌درصد در همین شرایط تحریم، تورم به حدود 15‌درصد رسیده است. به جای این‌که شرایط رکودی باشد اقتصاد از رکورد خارج شده است البته نه در همه بخش‌های اقتصادی اما برخی بخش‌های پیشران، توانسته‌اند مجموعا رشد اقتصادی را به جای منفی بودن، مثبت و رشد را آغاز کنند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به انتقاداتی که در مجلس و دیگر تریبون‌ها نسبت به دولت می‌شود گفت:  مردم با انتخابی که در 24 خرداد 92 انجام دادند، دلزدگی خودشان را از آن شرایط پرتنش در ارکان مختلف حکومتی ابراز کردند و به نامزدی رای دادند که از آشتی و تعامل سخن می‌گفت.  مردم واقعا آرامش را می‌خواهند، مردم دوست ندارند جدایی، شکاف، اختلاف، ترش رویی و تندخویی را بین خادمان ملت ببینند.
او همچنین درباره اتهام دو تابعیتی بودن خودش نیز گفت: این افترایی بود که گفته شد و کذب محض بود، کسانی که این افترا را زده‌اند جرم بزرگی را مرتکب شده‌اند و باید عواقبش را هم بپذیرند.


تعداد بازدید :  210