شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
روي خط خبر

شهرداری، درختان اکباتان را از ریشه درآورد به جایش سیمان ریخت
خبرآنلاین| شهرداری تهران، در اولین ساعات روز پنجشنبه، تعدادی از درختان فضای سبز شهرک اکباتان در بلوک 19 فاز 2 را قطع کرد و به جایش بلوک سیمانی گذاشت.  با وجودی که بارها، ساکنان شهرک اکباتان به تغییر کاربری فضای سبز در بلوک 19 فاز 2 اعتراض کرده‌اند، ولی شهرداری تهران با واگذاری عرصه فضای سبز، اهمیتی به نظر ساکنان این منطقه نداده است.  ساکنان این منطقه هم بارها با حضور و تجمع در این منطقه و همچنین در مقابل شهرداری تهران و شورای شهر اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان داده‌اند، ولی تاکنون پاسخی از شهرداری تهران به این خواسته اهالی داده نشده.
در جدیدترین خبری که مردم اکباتان اعلام کرده‌اند، صبح پنجشنبه عوامل شهرداری تهران با قطع و ریشه‌کن کردن درختان در این فضای سبز، بار دیگر بخشی از محیط‌زیست شهرک اکباتان را نابود کردند. تصاویری که در اختیار خبرآنلاین گذاشته شده، نشان می‌دهد در ساعات ابتدایی بامداد، عوامل شهرداری با ریشه‌کن کردن درختان و سیمان کردن جای آنها، مسیری از سمت مجموعه فرهنگی ساخته شده در این فضای سبز به سمت جاده مخصوص باز کرده‌اند. البته کارگران شهرداری گفته‌اند با دو کامیون، همه درختان برده شده و آنچه در تصاویر دیده می‌شود، باقیمانده درختانی است که قطع شده.
اهالی شهرک اکباتان گفته‌اند امشب همزمان با ضیافت افطاری که در این مجموعه قرار است برگزار شود، به تجمع مقابل این مجتمع فرهنگی پرداخته و به قطع درختان اعتراض می‌کنند. محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر هم دراین‌باره به خبرآنلاین گفت: ما در این مدت دنبال موضوع تغییر کاربری این بخش از فضای سبز تهران بودیم و شخصا نامه به آقای قالیباف نوشتم که این کار را نکنید چون به نفع شهر و شهروندان نیست.  خدا از سر تقصیر کسی که این نان را در سفره مردم گذاشت، نگذرد. امروز هم مسأله قطع درختان را دنبال می‌کنم و بازرسان کمیته محیط‌زیست شورای شهر را برای حضور در جمع مردم در ساعت 8 عصر به این منطقه می‌فرستم. متاسفانه با وجود تذکرات فراوان و نامه‌نگاری‌ای که با شخص شهردار داشتیم، توجهی به خواسته مردم و حفظ محیط‌زیست و فضای سبز شهر نمی‌شود.

معاون وزیر جوانان: شبکه اجتماعی مادران راه‌اندازی می‌شود
ایسنا| معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به طراحی طرح سبک زندگی در عصر رسانه‌ها گفت:  قصد داریم در قالب این طرح شبکه اجتماعی مادران ایرانی را راه‌اندازی کنیم.  درون این شبکه مباحث مربوط به مصرف رسانه‌ها مطرح و به دغدغه‌ها و پرسش‌های مادران پاسخ داده می‌شود. محمدرضا رستمی افزود:  شبکه اجتماعی مادران به منظور انتقال تجربیات مختلف بسیار موثر است و تعدادی از مشاوران و مدرسان نیز در آن حضور دارند و مادران را راهنمایی می‌کنند.  مطالعات مربوط به این شبکه به پایان رسیده و طرح آماده شده است. وی با بیان این‌که راه‌اندازی شبکه اجتماعی مادران بخشی از طرح سبک زندگی در عصر رسانه‌ها است، اظهار کرد: این برنامه را از‌ سال جاری آغاز کرده‌ایم، چرا که معتقدیم سبد مصرفی شهروندان ایرانی را عمدتا رسانه‌ها شکل می‌دهند و ما قصد داریم از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام فعالیت‌های ترویجی و برنامه‌های تبلیغی، آگاهی جوانان را برای انتخاب سبک زندگی درست افزایش دهیم.  بدین منظور در این طرح سه فاز را طراحی کرده‌ایم. رستمی اضافه کرد: فاز اول طرح مطالعاتی مصرف رسانه‌ای شهروندان ایرانی، فاز دوم طرح مطالعاتی سواد رسانه‌ای شهروندان ایرانی و فاز سوم سنجش میزان اعتیاد رسانه‌ای است.

محیط زیست برای انتقال مرجان‌ها مجوز صادر نخواهد کرد
مهر| مدیرکل دفتر زیست بوم‌های سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که پروژه انتقال مرجان‌ها از بندر شهید بهشتی به خلیج چابهار شکست خورد، گفت: سازمان محیط‌زیست دیگر هرگز برای انتقال مرجان‌ها مجوز صادر نمی‌کند.​داوود میرشکار افزود:  جابه‌جایی حدود ۳۰‌هزار قطعه مرجان در بندر شهید‌بهشتی که نزدیک به پنج‌سال پیش اتفاق افتاد، مورد تأیید سازمان محیط‌زیست بود، اما متاسفانه حقیقت این است که مکان جدید برای مرجان‌ها مناسب نبود.به گفته او، اما با توجه به محدودیت فضایی، سازمان محیط‌زیست مجبور بود که خلیج چابهار را به‌عنوان مکانی جدید برای انتقال مرجان‌ها از بندر شهید بهشتی که در آن اسکله‌ سازی شده بود، انتخاب کند. مدیرکل دفتر زیست بوم‌های سازمان محیط‌زیست تصریح کرد: خلیج چابهار در دریای عمان قرار دارد درحالی‌که بندر شهید‌بهشتی در خلیج فارس است و شرایط خلیج‌فارس با دریای عمان بسیار متفاوت است. چرا که دریای عمان به دریای آزاد راه دارد و به دلیل امواج فصلی و مانسونی کدورت بالاتری نسبت به خلیج‌فارس داشته و بلوم پلانکتونی در آن بیشتر است. لذا مکان مناسبی برای مرجان‌ها نبود اما با توجه به این‌که فضای دیگری وجود نداشت، چاره‌ای به جز این گزینه موجود نبود.
به گفته میرشکار، درحال حاضر با توجه به مرگ‌ومیر تعداد زیادی از مرجان‌های منتقل شده، تنها ۵۰‌درصد از آنها باقی مانده که این وضع از نظر سازمان محیط‌زیست اصلا مناسب نیست.


تعداد بازدید :  219