شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


نمایشگاه بین‌المللی هنری شهر «بازِل» سوییس که عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه هنر معاصر در جهان را یدک می‌کشد،‌ درحال برگزاری است. گفته می‌شود ارزش تخمینی آثاری که در این نمایشگاه عرضه شده، به 51‌میلیارد دلار می‌رسد .

«کیت کیلی» با پشت‌سر گذاشتن نویسندگان مطرحی چون «مارگارت اتوود» موفق شد جایزه 20‌هزار دلاری «تریلیوم» 2015 را از آن
 خود کند.


فیلم‌تئاتر «رویای نیمه‌شب تابستان» اثر ویلیام شکسپیر با کارگردانی جولی تایمور که پیش از این و در‌ سال ۲۰۱۴ در شهر نیویورک به صحنه رفت و تحسین همگان را برانگیخت، در تئاتر برادوی رونمایی شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «انسی» در تازه‌ترین دوره از برگزاری این رویداد سینمایی، میزبانی هیچ یک از فیلم‌های انیمیشن ایرانی را نپذیرفت.

نمایش «چیستا» از پنجشنبه ۲۸ خردادماه اجرای خود را در مرکز آفرینش‌های منشور هنر آغاز کرده است. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و مضامین مختلفی ازجمله مصرف مواد مخدر و اعتیاد در جوانان، قاچاق اعضای بدن و برخی دیگر از مسائل اجتماعی را مطرح می‌سازد.


سازندگان «قله سرخ» تازه‌ترین ساخته گی‌یرمو دل تورو پوسترهای جدید این فیلم را که 16 اکتبر (24 مهر) روی پرده سینماها می‌رود، منتشر کردند. داستان در قرن نوزدهم در کامبریا، یک خانه اعیانی درحال فروپاشی در منطقه‌ای کوهستانی در شمال انگلستان روی می‌دهد.

نماهنگ «دفاع از شط» با صدای غلامرضا صنعتگر به مظلومیت ۱۷۵ شهید غواص تقدیم شده است.

در ایام ماه مبارک رمضان، محوطه تئاتر شهر و دیگر فضاهای فرهنگی شهر تهران میزبان نمایش‌های خیابانی هستند که ویژه این ایام تولید شده‌اند. قرار است از ۵ تا ۲۳ تیرماه، ۳۲ گروه نمایشی ۹۰ اجرا در فضاهای ذکر شده داشته باشند. همچنین در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و شب‌های قدر، مراسم تعزیه‌خوانی برگزار می‌شود.

علی عطشانی، کارگردان سینما از اکران فیلم‌سینمایی «نقش نگار» بعد از عید فطر خبر داد. بهرام رادان، الهه حصاری، آتیلا پسیانی، سعید چنگیزیان، گوهر خیراندیش، ناصر ملک‌مطیعی و... از بازیگران این فیلم هستند.

طی حکمی از سوی سید رضا میرکریمی، مدیرعامل خانه سینما اکبر نبوی به‌عنوان دبیر پنجمین دوره جایزه کتاب‌ سال سینمای ایران منصوب شد.

فیلم سینمایی «یاسین» اثر حامد امرایی از روز چهارشنبه 27 خرداد در سینماهای تهران اکران شده است.

گارنیک یادگاریان؛ صداگذار پیشکسوت سینما  درگذشت.

لیست بازیگران آخرین فیلم حاتمی‌کیا درحال تکمیل شدن است. ارجمند بازیگر دیگری است که به «بادی‌گارد» پیوسته است.

ترجمه جدیدی از «داشتن و نداشتن» همینگوی به همت احسان لامع منتشر شد.

راب زامبی فیلمی درباره سال‌های آخر زندگی گروچو مارکس کمدین نامدار آمریکایی تهیه و کارگردانی  می‌کند.

 


تعداد بازدید :  205