شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

رازگشایی از قتل پسر بازداشت شده
شهروند| راز مرگ پسری که در زمان بازداشت به‌خاطر تشنج جان خود را در مرکز درمانی از دست داده بود، فاش شد.
شامگاه سوم تیرماه ‌سال 92 یک درگیری در خیابان ابومسلم– خیابان 25 متری محمودیان، به کلانتری 157 مسعودیه اعلام شد؛ در مراجعه مأموران به محل و بررسی اولیه مشخص شد که درگیری مابین اعضای یک خانواده صورت گرفته است.
در ادامه رسیدگی و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که یکی از اعضای خانواده به نام «رضا» به مصرف موادمخدر گرایش دارد همین موضوع باعث  اعتراض سایر اعضای خانواده شد. با شدت گرفتن درگیری، رضا اقدام به تخریب قسمتی از اثاثیه منزل و درگیری با برادر خود کرده بود.
با طرح شکایت خانواده از «رضا» متهم به زندان رجایی‌شهر منتقل شد  اما پس از گذشت مدت کوتاهی به علت تشنج در زندان از هوش رفت و در بیمارستان بستری شد اما  با وجود انجام اقدامات درمانی  وی روی تخت بیمارستان جان باخت.
با توجه به طرح شکایت خانواده رضا مبنی بر طرح موضوع «انتقال نامناسب متوفی به کلانتری و زندان به عنوان علت مرگ»، تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در تحقیقات از مأموران کلانتری، مأمور بدرقه و همچنین زندانیان همراه متوفی مشخص شد که در زمان انتقال متوفی به کلانتری و زندان هیچ‌گونه رفتار نامناسب و ضرب و شتمی از سوی مأموران با رضا  انجام نشده است.
در بررسی پرونده مرگ  مشکوک رضا مشخص شد که در زمان پیگیری پرونده در دادسرای امور جنایی کرج و حسب دستور قضایی، جسد متوفی جهت تعیین علت مرگ به پزشکی‌قانونی منتقل شده و پس از بررسی‌های به‌عمل آمده، کمیسیون پزشکی‌قانونی تشکیل و علت مرگ متوفی «فشار بر عناصر حیاتی گردن» اعلام شده که در ادامه و با انجام بررسی‌های لازم، نظریه کارشناسی از سوی کمیسیون پزشکی قانونی اعلام شد: «گاهی فشار بر عناصر حیاتی گردن به صورت آنی و در پی ضربه به مناطق حساس اتفاق می‌افتد که در مورد متوفی این امر بعید است و گاهی فشار بر عناصر حیاتی گردن با تأخیر ایجاد می‌شود  که در این مورد، این زمان متفاوت بوده و تحقیقات قضایی و پلیسی راهگشا است». با توجه به تناقضات موجود در اظهارات خانواده متوفی، تحقیقات مستمر و تخصصی از اعضای خانواده رضا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مسعود ( 25ساله)  برادر مقتول بیان داشت: «در روز حادثه زمانی که به منزل آمدم، دیدم رضا درحال کتک زدن خواهرم است؛ با توجه به این‌که برادرم به علت اعتیاد و بیکاری و متارکه از همسرش، سابقه درگیری با اعضای خانواده‌اش را داشت و به زور از اعضای خانواده جهت تهیه مواد، پول دریافت می‌کرد، من به کمک خواهرم رفتم که رضا با برداشتن لوله جاروبرقی چند ضربه به سرم زد که سرم دچار شکستگی و خونریزی شد؛ درحالی‌که عصبانی شده بودم، با دست راست گلوی برادرم را گرفته و چند دقیقه فشار دادم که رضا سست شد و به زمین افتاد». با توجه به اعترافات متهم و تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد که خانواده پسر جوان قصد داشته‌اند تا با سوءاستفاده از مرگ  ناگهانی رضا  و طرح شکایت کذب، اقدام به دریافت دیه کنند  که خوشبختانه با تحقیقات پلیسی در اداره دهم و بهره‌گیری از نظریه کارشناسی پزشکی‌قانونی، حقیقت مشخص و متهم اصلی پرونده نیز با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات قانونی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تخریب حادثه آفرین ساختمان قدیمی در شرق پایتخت
 یک منزل دو طبقه قدیمی در شرق پایتخت تخریب شد. در این حادثه ۶ نفر از زیر آوار نجات پیدا کردند.
ساعت ۹ صبح جمعه حادثه ریزش آوار در خیابان نبرد شمالی، کوچه ثانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و ماموران سه ایستگاه آتش‌نشانی برای کمک به حادثه‌دیدگان راهی محل حادثه شدند.
با حضور نجاتگران آتش‌نشانی، مشخص شد در کنار یک خانه دو طبقه قدیمی، گودبرداری انجام شده که به خاطر انجام گودبرداری، کارگران زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع را بیش از حد استاندارد گودبرداری کرده و همین امر باعث ریزش ساختمان دو طبقه قدیمی و تخریب کامل آن شده بود.
در هنگام آوار منزل قدیمی، ۵ نفر در این خانه محبوس شده بودند که با حضور به موقع نجاتگران و تلاش آتش‌نشانان، ۲ خانم و ۲ آقا به سلامت از زیر آوار بیرون آورده شده و یک جوان ۲۴ساله که در هنگام ریزش ساختمان روی پله‌ها ایستاده بود، بعد از ۴۵ دقیقه تلاش زنده از زیر آوار بیرون آمد.
در این عملیات تنها جوان مصدوم که به‌شدت از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده بود، بعد از بیرون آمدن از زیر آوار تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه شد. در قسمت گودبرداری نیز یک کارگر ۲۸ ساله افغان زیر آوار خاک و سنگ گرفتار شده بود که وی نیز زنده از زیر آوار بیرون آمد و تحویل عوامل اورژانس شد.


تعداد بازدید :  213