شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
نوبرانه

قصه‌گویی مادربزرگ‌ها با فناوری جدید
قصه‌گویی مادربزرگ‌ها از فاصله دور
شهروند| آلمانی‌ها ابزار جدیدی به بازار عرضه می‌کنند که می‌تواند قصه‌های مادربزرگ خانواده را از مسافتی دور دریافت و برای نوه‌ها پخش کند. این سیستم که StoryHome نام گرفته یک ابزار کوچک و صرفا صوتی است که از طریق اینترنت وای‌فای و یک نرم‌افزار خاص به اینترنت متصل شده و فایل صوتی حاوی قصه‌های مادربزرگ خانواده را دریافت و در ساعت مشخص برای نوه‌ها پخش می‌کند. این ابزار توسط پردازشگر ARM نیرودهی می‌شود و قصه‌ها را در فلش‌مموری داخلی خود ذخیره  می‌کند.
همچنین نوعی باتری تعبیه‌شده در آن امکان چهار ساعت قصه‌گویی را برای آن فراهم می‌کند.  کاربران می‌توانند هر قصه دلخواه، ترانه‌های دوران کودکی و پیام اعضای خانواده برای یکدیگر را ضبط کرده و توسط این ابزار برای کودکان خانواده ارسال کنند. زمانی که StoryHome تنظیم شود، کاربر می‌تواند برای شروع قصه‌گفتن دکمه‌ای را
یک بار فشار داده و زمانی‌که قصه وی تمام شد، دوباره همان دکمه را فشار دهد.این ابزار قصه‌گو هنگام دریافت فایل صوتی جدید یک حلقه نور درخشان منتشر می‌کند و کودک می‌تواند بلافاصله با فشردن دکمه‌ای فایل صوتی را بشنود. این سیستم همچنین دارای نقطه‌ای برای شارژشدن و اتصال به اینترنت است. این ابزار به بهای 12 دلار در ماه فوریه ‌سال 2016 عرضه می‌شود.

صفحه کلیدی که ظاهر خود را تغییر می‌دهد
به‌تازگی صفحه کلیدی ویژه رایانه با قابلیت اتصال به تبلت ساخته‌شده که با امکان تغییر ظاهر کلیدها و علایم درج‌شده، می‌توان از آن در اجرای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متنوع به راحتی
 استفاده کرد.
معمولا در برنامه‌های رایانه‌ای کلیدهای میانبر از هر نرم‌افزار به نرم‌افزاری دیگر عملکردی متفاوت دارد و همین موضوع استفاده از صفحه کلید ثابت را گیج‌کننده می‌کند. اکنون این مشکل با ابتکارعمل شرکتی دانش‌بنیان در استرالیا حل شده است. آنها صفحه کلید جدیدی به نام Sonder طراحی و ساخته‌اند که اساس عملکرد آن استفاده از فناوری جوهر الکترونیکی است. این فناوری امکان آن را ایجاد می‌کند که ظاهر تمامی کلیدهای اعداد، حروف و عملکردها با توجه به اپلیکیشنی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، تغییر کند. در نتیجه کاربر در استفاده از برنامه‌های متنوع رایانه‌ای، با یک صفحه کلید ثابت و یکنواخت مواجه نیست. البته Sonder نخستین صفحه کلید مبتنی بر جوهر الکترونیکی در جهان نیست. پیش‌تر صفحه کلیدهای مشابهی با قیمت قابل‌توجه ۱۵۰۰ دلار ساخته شده است اما این صفحه کلید جدید قیمتی درحدود ۳۵۰ دلار دارد. این فناوری جدید با تمام رایانه‌های شخصی، مک و انواع مختلف تبلت و تلفن همراه هوشمند قابل استفاده است. ارتباط این صفحه کلید با تمامی این دستگاه‌ها از طریق بلوتوث برقرار می‌شود.


تعداد بازدید :  210