شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  فراخوان سازمان بورس | سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور ثبت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، فراخوان صادر کرد. براساس این قانون شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع ماده 5 قانون محاسبات عمومی، نهادهای نظامی و انتظامی کشور، سازمان‌ها و موسسات خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی و بقاع متبرکه، کلیه صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشکری و نهادهای انقلاب اسلامی، موظف به ارایه اطلاعات کامل مالی به سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور ثبت و ضوابط اجرایی ماده مذکور هستند.

  فرمول جدید برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها| محمد فطانت، رئیس سازمان بورس از آخرین اقدام‌ها برای حل مشکل
 قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت:  نرخ خوراک پتروشیمی همواره یکی از مطالبه‌های اصلی بازار سهام است که حجم قابل توجهی از ارزش معاملات این بازار را نیز به خود اختصاص داده‌ است. براین اساس طی هفته‌های گذشته با برگزاری نشست‌های تخصصی برای تدوین آیین‌نامه‌ای خاص که در قانون تنظیم مقررات مالی دولت پیش‌بینی شده بود، با همکاری 3 وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی، نفت و صنعت‌، معدن و تجارت پیش‌نویس آیین‌نامه‌ تهیه شده و درحال آماده شدن جهت ارایه به دولت است.

  اعلام جزییات اسناد خزانه| حسن امیری، معاون سازمان بورس با بیان این‌که دستورالعمل پیشنهادی اسناد خزانه در کمیسیون فرعی شورایعالی بورس به تصویب رسیده است، گفت: بعد از دریافت نظرات شرکت‌ها درباره این آیین‌نامه، دستورالعمل آن نهایی شده و به تصویب شورایعالی بورس می‌رسد.

  افزایش ارزش معاملات فرابورس| ارزش معاملات بازارهای فرابورس در هفته چهارم خرداد،20‌درصد افزایش یافت و گروه محصولات شیمیایی سهم 46‌درصدی از این معاملات را به خود اختصاص داد.

 


تعداد بازدید :  140