شماره ۵۹۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 اتحاد استراتژیک گاز پروم با شل| گاز پروم قصد دارد با پیمان اتحادی استراتژیک با شل که شامل تبادل دارایی‌ها نیز می‌شود، در بازارهای جدید نفوذ کند. این شرکت اعلام کرده تصمیم دارد با شرکت هلندی شل، E.ONآلمان و OMV اتریش( مشتریان قدیمی گاز پروم در اروپا) توافق کرده تا خط لوله گاز Nord Stream را زیر دریای بالتیک بسازد. (بیزینس اینسایدر)

 فروش 50‌درصد سهم ونزوئلا در پالایشگاه در آمریکا| شرکت نفتی دولتی ونزوئلا(PDVSA) اعلام کرده 50‌درصد سهام خود در پالایشگاه شالمونت در آمریکا را به مبلغی نامعلوم به یک شرکت بخش انرژی فروخته است. این درحالی است که صنعت نفت این کشور با وجود کاهش قیمت‌های جهانی با رکود روبه‌رو شده و به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری است.( فاکس نیوز)

 مالیات بر ذخایر انرژی خورشیدی خانگی| دولت اسپانیا سعی دارد برای مصرف‌کنندگان برقی که از باتری برای ذخیره الکتریسیته تولید شده توسط پانل‌های خورشیدی خانگی استفاده می‌کنند، کارمزدهای جدیدی وضع کند. براساس لایحه پیشنهادی،
مصرف‌کنندگانی که از سیستم‌های ذخیره انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند باید به ازای هر کیلووات ظرفیت برق نصب شده 10 دلار اضافی بپردازند.( فوربس)

 ایران دومین صادر‌کننده بزرگ گاز به ترکیه| ایران با صادرات ۴.۳۷‌میلیارد مترمکعبی گاز به ترکیه در ‌سال میلادی گذشته پس از روسیه به‌عنوان دومین تامین‌کننده گاز مورد نیاز این کشور شناخته شد. (دیلی صباح)


تعداد بازدید :  215