شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
ایران پرامید دور برگشت لیگ‌جهانی را آغاز می‌کند
هیجان والیبال در تهران
بانوان نمی‌توانند برای تماشای دیدار ایران و آمریکا به ورزشگاه آزادی بروند

شهروند| اولین میزبانی تیم‌ملی والیبال کشورمان در دوره اخیر لیگ‌جهانی در قبال تیمی صورت می‌گیرد که قهرمان جهان است و البته به پیروزی حتی در جهنم سالن آزادی امیدوار نشان می‌دهد. بازگشت فرهاد ظریف، لیبروی خوش‌نقش کشورمان، چنانچه با دریافت‌های بهتر نسبت به 2 بازی قبلی در آمریکا همراه شود و البته بچه‌های تیم‌‎ملی هم در سرویس زدن قدرتمند ظاهر شوند، می‌تواند سرود پیروزی را به هیاهوی تماشاگران دعوت کند. تیم چهارم دوره گذشته، مانند بیشتر اوقات، لیگ‌جهانی را ضعیف شروع کرد و 4 باخت متوالی به‌دست آورد اما 2 پیروزی بزرگ مقابل روسیه ورق را برگرداند و چنانچه در بازی ساعت 21 فردا(جمعه) مقابل آمریکا، اولین بازی خانگی را به سود خودمان خاتمه دهیم، امید تازه متولد شده، بارور می‌شود.
تاکتیک آمریکا
محور کارهای تاکتیکی آمریکا بر دوش تیلور سندر و مت اندرسون است. آنها در دریافت، حمله، دفاع و سرویس نفرات اول تیمشان هستند. سندر و اندرسون از هر نقطه‌ای از زمین که باشند توانایی حمله به زمین حریف را دارند و در این مسأله از تمام هم‌بازی‌هایشان عملکرد بهتری داشتند. طبق آمار منتشر شده در 6 بازی اخیر این تیم از 632 حمله آنها به زمین حریف، 360 حمله توسط این 2 انجام‌شده است و در نیمی از این حملات موفق بوده‌اند. ما هم اگر فرهاد ظریف در اوج را در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم نقاظ ضعف تا به حال کم‌تر دیده شده آمریکا را جلوی چشم تماشاگران خودی بیاوریم؛ به شرطی که برخلاف بازی‌های اول بیش از اشتباه، امتیاز بگیریم!
از تجمع اعتراض‌آمیز تا ورود ممنوع به بانوان
در حالی که اعضای تیم‌ملی آمریکا، شاد و خوشحال مشغول امضای توپ والیبال و اهدای آن به برج میلاد در بازدید از این بنای دیدنی بودند، گروهی از مخالفان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وابسته به انصار حزب‌الله، مقابل در ورودی وزارت ورزش و جوانان، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند و خواستار ممنوعیت حضور بانوان شدند. به گزارش فارس این گروه پس از اقامه نمازظهر و عصر، تهدید کردند چنانچه به خواسته‌هایشان توجهی نشود، جمعه هم تجمع راه می‌اندازند. در دستان تجمع کننده‌ها، پلاکاردهای «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و«به امید پیروزی ایران بر آمریکا»   به چشم می‌خورد. البته با توجه به اعلام رسمی فدراسیون والیبال مبنی بر ممنوعیت ورود بانوان، نه از تجمع روز جمعه خبری خواهد بود، نه صدای اعتراض مخالفان به «ملاوردی» معاون امور بانوان ریاست‌جمهوری بلندتر خواهد شد! حتی وعده قبلی فدراسیون مبنی بر حضور چند خانم با شرایط ویژه در استادیوم هم منتفی شد. حالا باید دید آیا فدراسیون جهانی والیبال در ادامه تذکراتش به ایران مبنی بر عدم تفکیک جنسیتی در استادیوم‌ها، برای همیشه والیبال تازه رونق گرفته را از میزبانی محروم می‌کند یا نه؟
ادامه راه
به هر حال تیم ملی، فارغ از این هیاهوها در ادامه راه سومین حضور خود در لیگ‌جهانی، 31 خرداد، دومین میزبانی از آمریکا را انجام می‌دهد، سپس ساعت 21 روزهای 5 و 7 تیر در تهران، لهستان را پیش‌رو دارد و 4 روز بعد، 2 روز متوالی درخانه رویاروی روسیه قرار می‌گیرد. درحال حاضر تیم‌ملی والیبال کشورمان با کسب 7 امتیاز حاصل 2 برد و 4 باخت از 6 بازی، پشت سر آمریکای 17 ولهستان 11 امتیازی و جلوتر از روسیه تنها یک امتیازی در رده سوم گروه دوم، رویاهایش برای تکرار دستاورد دوره گذشته (اولین حضور در جمع 4 تیم پایانی رقابت‌ها) را دنبال می‌کند.

 


تعداد بازدید :  174