شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
محبوبیت اروپایی، خنده‌های ایرانی

شهروند| در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات ریز و درشتی در ورزش ایران و جهان بودیم که شاید بتوان گفت مهم‌ترین آنها بردهای امیدوارکننده تیم‌ملی والیبال و همچنین مطرح شدن امکان پس‌گرفتن استعفا از سوی بلاتر بود.
چهره هفته
وین رونی که در ماه‌های اخیر به دلیل عملکرد نسبتا ضعیفش در ترکیب تیم‌ملی کشورش انتقادات زیادی را تحمل می‌کرد، در هفته‌ای که گذشت با گلزنی مقابل اسلوونی علاوه بر این‌که توانست فشار انتقادات را از روی خود بردارد،‌ به یک قدمی رکورد سر بابی چارلتون رسید. مهاجم
 نه چندان خوش‌چهره من‌یونایتد می‌تواند با زدن یک گل دیگر با پیراهن انگلستان به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ این کشور خودش را معرفی کرده و جاودانه شود.
اتفاق هفته
این هفته 2 تن از مدیران خوش‌خنده فوتبالی سر از بیمارستان درآوردند و حتی روی تخت بیمارستان نیز دست از خندیدن برنداشتند. علی فتح‌الله‌زاده در ابتدای هفته جاری شور جوانی به‌سرش زد و به دلیل فعالیت ورزشی بیش از حد در ارتفاعات شمال تهران راهی بیمارستان شد. همچنین آپاندیس علی کفاشیان ساعاتی بعد از تساوی ایران مقابل ترکمنستان عود کرد و او نیز کارش به عمل جراحی کشید. نشان دادن عدد 4 توسط فتح‌الله‌زاده و خنده‌های رئیس فدراسیون روی تخت بیمارستان از صحنه‌های ماندگار این اتفاقات بود.
دلبر هفته
سرمربی جوان صربستانی تیم‌ملی والیبال کشورمان بعد از پشت‌سر گذاشتن 2 هفته سخت و
پر استرس توانست در روسیه با استفاده یکسری بازیکن جوان
در کنار باتجربه‌ها دست به کار بزرگی زده و مقابل روسیه 2 پیروزی تاریخی را در تاریخ والیبال ایران ثبت کند. کواچ که بعد از 4 باخت ابتدایی تیم‌ملی نمی‌توانست واکنشی به انتقادات نشان دهد،‌ بعد از 2 برد مقابل روسیه و روشن شدن موتور تیمش انتقادات را غیرمنصفانه  دانست.
طنز هفته
جام‌جهانی فوتبال زنان در کشور کانادا درحال پیگیری است و می‌توان به این نتیجه رسید که فوتبال زنان تا حداقل چند دهه آینده نمی‌تواند از نظر محبوبیت و جذب مخاطب به پای فوتبال آقایان برسد. بازتاب نداشتن اتفاقات این مسابقات باعث شده نتایج عجیب این رقابت‌ها خیلی به گوش مردم جهان نرسد. برد 10برصفر آلمان مقابل ساحل عاج و پیروزی 10 بر یک سوییس برابر اکوادور نشان از سطح نه چندان بالای این رقابت‌ها و اختلاف زیاد سطح تیمها دارد. این‌که 2 بازی با این اختلاف گل در یک جام‌جهانی فوتبال رخ دهد،‌ بی‌سابقه بوده و نشان می‌دهد که فوتبال زنان هنوز در سطح جهان نتوانسته جای خود را  به اندازه وجود این رشته در میان مردان باز کند.
شوک هفته
به نظر می‌رسد بلاتر قصد ندارد روزهای آرامی را در زندگی خود پشت سر بگذارد. او بعد از چند هفته جنجال که از انتخابات فیفا آغاز شد و به استعفایش بعد از رو شدن فسادهای مالی انجامید،‌ از احتمال پس‌گرفتن استعفایش و بازگشت به صندلی ریاست فیفا سخن گفته است. رئیس سوییسی فیفا به این شایعه هیچ واکنشی نشان نداده و همین مسأله حرف و حدیث‌ها درباره احتمال بازگشت او را بیشتر کرده است. با این حال همچنان قاره آفریقا و آسیا پشتیبان بلاتر هستند اما اروپایی‌ها پس گرفتن استعفای او را محکوم کردند.

 


تعداد بازدید :  245