شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
كشف ۱۷ تن مواد مخدر طی دو هفته در كشور

 ۱۷ تن و ‏۲۹۲‏ كيلوگرم انواع مواد مخدر در كشور در دو هفته گذشته کشف شد. اسداله ‌هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر، گفت: كل كشفيات موادمخدر در اين مدت ۱۷۲۹۲ كيلوگرم و بيشترين حجم مواد مكشوفه از نوع ترياك به ميزان ‏۱۴۱۰۶ كيلوگرم بوده است كه ۸۱‌درصد از مجموع كشفيات را شامل مي‌شود.
در اين مدت نيز ۱۵۸۴ كيلوگرم حشيش،
 ‏۲۸۶ كيلوگرم هرویين، ‏۱۰۹۲ كيلوگرم پيش‌ساز، ‏‏۵۱ كيلوگرم مرفين و ۴۸ كيلوگرم شيشه كشف و ضبط شده است.
معاون مقابله با عرضه ستاد با بيان اينكه اين ميزان از كشفيات طي۴۶۱ فقره عمليات صورت گرفته است، گفت: سرانه كشف مواد به ازاي هر عمليات نيز بالغ بر ۳۸ كيلوگرم است.
هادی‌نژاد با بيان اينكه بالغ بر ۶۴‌درصد كشفيات اين دوره زماني مربوط به 4 استان كشور بوده،‌ گفت: بيشترين كشفيات مواد مخدر با
۴۳۴۰ كيلوگرم مربوط به استان سيستان و بلوچستان است كه ‏‏۲۵‌درصد كل كشفيات استان‌ها را شامل مي‌شود، پس از آن استان اصفهان با ۳۲۵۸ كيلوگرم، خراسان جنوبي با ۱۸۶۶ كيلوگرم و تهران بزرگ با ۱۶۵۸كيلوگرم در رتبه بعدي قرار دارند.‏
به گفته وی، در اين مدت، ۸۲۱۲ متهم دستگير شده‌اند كه از اين تعداد ۵۵۳۸ نفر مربوط به اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده بودند و مابقي متهمان ۲۶۷۴ نفر بوده‌اند كه ۲۵۶۲ نفر از آنان مرد و مابقي زن هستند، همچنين در اين مدت ۱۸۲ دستگاه خودرو و ۱۴ دستگاه موتور سيكلت توقيف شد.
هادی‌نژاد افزود:  در راستاي اجراي عمليات پاكسازي مناطق آلوده در ۲۴ استان كشور مجموعا ۵۵۳۸ متهم دستگير شده‌اند. از مجموع متهمان مذكور ۱۹۷ نفر قاچاقچي، ۱۶۳۰ نفر توزيع‌كننده و خرده فروش و ۳۷۱۱ نفر معتاد متجاهر  بودند.

 


تعداد بازدید :  193