شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
انفجار هولناک در فاز یک شهرک اکباتان

شهروند| يكي از واحدهاي ساختماني در شهرك اكباتان به دليل نامعلومي منفجر شد و يك مصدوم برجا گذاشت. در اين حادثه زن صاحبخانه به‌شدت مصدوم شد.
ساعت 48: 16 روز سه‌شنبه انفجاري مهيب سكوت محله خلوت شهرك اكباتان را شكست و امدادگران آتش‌نشاني را به آن محله كشاند. اين انفجار در يكي از خانه‌هاي بلوک A۲ فاز یک شهرك اكباتان رخ داده بود. ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران خيلي زود پس از اطلاع از اين حادثه آتش‌نشانان ایستگاه ۹۸، ۳۴ و گروه نجات را به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی، بالابر و تشک نجات به محل حادثه، اعزام كرد. وقتي ماموران آتش‌نشاني به محل حادثه رسيدند، شعله‌هاي آتش بر فراز ساختمان زبانه مي‌كشيد و هنوز هيچكس نمي‌دانست كه در اين خانه چند نفر محبوس شده‌اند. خيلي زود امدادگران آتش‌نشاني عمليات خود را آغاز كردند و تلاش براي مهار اين آتش‌سوزي آغاز شد.
واحد کیانی مدیر منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تهران در مورد اين حادثه گفت: «با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه، طبقه پنجم یکی از بلوک‌های شهرک اکباتان کاملا شعله‌ور بود و دود بسیار زیادی از خروجی‌های ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید.»
وی ادامه داد: « نیرو‌های اعزامی پس از ایمن‌سازی محل حادثه و قطع برق و گاز ساختمان به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه از پلکان اصلی و گروه دیگر از پله‌های فرار وارد آپارتمان شدند و عمليات مهار و خاموش کردن شعله‌های آتش را آغاز کردند. پس از مهار اين آتش‌سوزي، گروهی دیگر مصدوم این حادثه که زني ۳۰ ساله و دچار مصدومیت و سوختگی شدید شده بود را از واحد خارج و بلافاصله به اورژانس تحویل دادند. اين زن صاحبخانه است كه حال وي بسيار وخيم شده بود.»
نیروهای عملیات پس از لکه‌گیری کامل، محل را به عوامل انتظامی تحویل داده و به ماموریت خود پایان دادند. علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

 


تعداد بازدید :  139