شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
روی خط حادثه

مرگ دردناک کارگر جوان زیر خروار‌ها خاک
ریزش چاه در مجاورت زمین گودبرداری شده كارگر افغانی را به كام مرگ كشاند. در پی اطلاع‌رسانی شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 03: 12 دقیقه ظهر سه‌شنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 89 و گروه امداد و نجات 4 را به محل حادثه در پاسداران، میدان هدایت اعزام كرد.  محمود شادکی، مدیر عملیات منطقه دو آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت، در این‌باره گفت: در این حادثه کارگر جوانی در مجاورت یک زمین گودبرداری شده، مشغول حفر چاه جدید بود که بر اثر خراب شدن انباری چاه در زیر انبوهی خاک مدفون شده بود.  وی افزود:  آتش‌نشانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند و بی‌درنگ عملیات خود را برای بیرون آوردن فرد گرفتار شده از چاه آغاز کردند.  شادکی تاکید کرد: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات ایمنی و ابزار نجات وارد چاه شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد کارگر مدفون شده حدودا در عمق 12 متری چاه مدفون شده و خاک بسیار زیادی روی او ریخته بود.  وی گفت: با توجه به کارشناسی آتش‌نشانان مشخص شد دیواره چاه بسیار سست و ناایمن است که آتش‌نشانان به علت انبوه زیاد خاک با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی و یک جرثقیل 25 تنی وارد محل گودبرداری شدند و همزمان یک دستگاه بیل مکانیکی دیگر جهت تسریع در جابه‌جایی خاک بسیار زیاد همزمان با بیل مکانیکی که درون محل گودبرداری شده قرار گرفته بود، مشغول کار شدند و پس از خاکبرداری توانستند کارگر جوان را از زیر خاک بیرون بکشند که متاسفانه طبق تأیید امدادگران اورژانس جان خود را از دست داده بود. کارشناسان آتش‌نشانی درحال بررسی علت این حادثه هستند.

نجات کوهنوردان سرگردان در ارتفاعات توچال
یک گروه پنج نفره از کوهنوردان در ارتفاعات توچال در عملیات گروه کوهستان تیم‌های آتش‌نشان نجات یافتند.
حادثه مفقود شدن گروهی از کوهنوردان در ارتفاعات توچال در ساعت 47: 21 سه‌شنبه‌شب به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی گروه نجات ویژه کوهستان را به محل حادثه اعزام کرد. آتش‌نشانان از طریق تجهیزات خود و برقراری تماس با این گروه از کوهنوردان مفقودشده موقعیت و محل دقیق آنان را پیدا کرده و برای نجات آنان وارد عمل شدند. سرانجام پس از مدتی گروه عملیات کوهستان به محل رسیده و متوجه شدند که 5 کوهنورد شامل 3 مرد و 2 زن از مسیر اصلی خود خارج شده و پس از ساعت‌ها سرگردانی دچار ضعف بدنی و جسمانی شده و درخواست کمک داشتند. آتش‌نشانان در محل حادثه کمک‌های اولیه را به آنان ارایه و آنان را به مسیر اصلی و پایین کوه منتقل کردند. حوالی ساعت 24 آتش‌نشانان به عملیات خود خاتمه دادند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این حادثه خاطرنشان کرد: کوهنوردان باید توجه داشته باشند که هنگام کوهپیمایی هرگز از مسیر اصلی خود خارج نشده و اگر آشنایی چندانی با کوه ندارند و کوهنوردی را به‌طور جدی پیگیری نمی‌کنند، از این کار خودداری کنند و در صورت بروز هر نوع حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی با آتش‌نشانی تماس گرفته و در موقعیت خود بمانند. مشابه این حادثه اگر در ایام زمستان و سرد و بارانی رخ می‌داد، امکان مفقود شدن یا مرگ این افراد نیز متصور بود.

نقشه گروگانگیران در مسیر سیستان و بلوچستان لو رفت
افراد شرور که قصد داشتند گروگان خود را به سیستان و بلوچستان منتقل کنند،‌ در بین مسیر توسط پلیس دستگیر شدند. چهار گروگانگیر غیربومی به همراه یکی از ساکنان جنوب کرمان سناریوی این آدم‌ربایی را طراحی کرده بودند. این گروه تبهکار یک دامدار را در فاصله پنج کیلومتری شهر بلورد سیرجان ربودند و به قصد اخاذی، سعی داشتند گروگان را از طریق شهرستان بافت به سیستان و بلوچستان منتقل کنند. پلیس که از این اقدام تبهکاران مطلع شده بود، ایست‌‌های بازرسی متعددی را در بین مسیر ایجاد کرد اما شامگاه سه‌شنبه ماموران در حین بازدید از خودرو‌های عبوری، یک مجروح را در یک‌خودروی زانتیا دیدند. گروگانگیران که طعمه هوشیاری پلیس شده بودند، به سرعت تغییر مسیر دادند و به سمت سیرجان متواری شدند. در یک تعقیب و گریز پلیسی خودرو توقیف و پس از دستگیری 3سرنشین شرور، گروگان مجروح آزاد شد. تلاش برای دستگیری آخرین متهم این پرونده از سوی ماموران آگاهی همچنان ادامه دارد.

 


تعداد بازدید :  263