شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
روي خط خبر

بررسی 37 اثر برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو
شهروند|  سی‌ونهمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو در آلمان به بررسی 37 اثر تاریخی، طبیعی‌ و ترکیبی برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو خواهد پرداخت.
مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی شهر بُن آلمان در حالی امسال میزبان سی‌ونهمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو از 28 ژوئن تا 8 جولای است که 37 پرونده ازجمله 31 اثر فرهنگی‌، 5 اثر طبیعی و یک اثر ترکیبی (فرهنگی طبیعی) برای پیوستن به فهرست میراث جهانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.از ایران نیز دو پرونده محوطه تاریخی «شوش» و منظر فرهنگی «میمند» برای ثبت به‌عنوان یک اثر تاریخی فرهنگی در این فهرست دیده می‌شود.کمیته میراث جهانی یونسکو به بررسی گزارش حفظ و نگهداری 95 اثر ثبت‌شده و 45 اثر در فهرست میراث در معرض خطر یونسکو نیز خواهد پرداخت.آفریقای جنوبی‌، سودان، روسیه، مغولستان‌، تایلند و ویتنام پنج کشوری هستند که امسال آثار طبیعی را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو ارایه کرده‌اند و ایران هیچ سهمیه‌ای در بخش آثار طبیعی ندارد اما در بخش آثار فرهنگی تاریخی از ایوان دو اثر محوطه باستانی شوش و منظر فرهنگی میمند مورد بررسی قرار می‌گیرند.
سایت مرکز میراث جهانی یونسکو فهرست پرونده‌های مورد بررسی را براساس اولویت اعلام کرده است که طبق آن در بخش فرهنگی تاریخی آثاری از کشورهای کنیا‌، اوگاندا‌، اردن‌، عربستان‌، چین‌، ایران، ژاپن، مغولستان‌، کره‌جنوبی‌، سنگاپور‌، دانمارک و ... مورد بررسی قرار خواهند گرفت. البته اعلام شده که ترتیب بررسی آثار ممکن است در حین جلسه تغییر کند.رویدادهای دیگری نیز به موازات سی‌و‌نهمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو برگزار می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز ائتلاف جهانی حفظ میراث جهانی با حضور «ایرینا بوکووا» دبیرکل یونسکو و «ماریا بومر» رئیس کمیته میراث جهانی یونسکو اشاره کرد.به گفته محمدحسن طالبیان، ‌معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قبل از آغاز کار بررسی پرونده‌های اعلام شده از سوی یونسکو، آثار تاریخی که در فهرست میراث در خطر قرار داشته یا دارد بررسی می‌شوند، از این رو دو اثر «میدان نقش جهان اصفهان» و «منظر فرهنگی طبیعی بم» از ایران نیز در آغاز کار اجلاس بررسی می‌شوند.

اطلاعیه دانشگاه تهران درباره برخورد فیزیکی استاد دانشگاه تهران با یکی از دانشجویان
شهروند| دانشگاه تهران درباره شکایت یکی از دانشجویان از عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه مبنی بر ضرب و شتم، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در متن توضیح روابط عمومی دانشگاه آمده است: «در پی شکایت واصله از سوی یکی از دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی مبنی بر درگیری فیزیکی یکی از اعضای هیأت علمی آن دانشکده با وی، به استحضار می‌رساند که موضوع در اسرع وقت برای رسیدگی به هیأت انتظامی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران ارجاع شد و پس از بررسی گزارش‌ها و شکایات واصله، یکی از استادان بی‌طرف و مورد اعتماد جهت تحقیق میدانی انتخاب تا گزارش تکمیلی را برای صدور رأی نهایی به هیأت مذکور ارایه کند.دانشگاه تهران در صورت اثبات تخلف مزبور، برخورد قاطعانه و قانونی را با فرد متخلف انجام داده و از انجام رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای تبری خواهد جست. هم چنانکه اگر اتهام وارده اثبات نشود، دفاع از حیثیت شغلی و صنفی اعضای هیأت علمی را وظیفه ذاتی و لازم خود می‌شمارد.»

وزیر بهداشت:  شرایط در حوزه دارو دشوار است
وزارت بهداشت 3500‌میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار است
وزیر بهداشت با اشاره به طلب 3‌هزار و 500‌میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها، گفت:  با وجود آن‌که شرایط‌مان در حوزه دارو سخت است اما کمبود دارویی نداریم.
دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقلام دارویی و برخی مباحث مطرح درباره کمبودهای دارویی گفت: رئیس‌جمهوری نسبت به این مسأله حساس هستند و مراقبت‌های خاصی دارند.  ما نیز هر هفته وضع دارویی کشور را دنبال می‌کنیم. او افزود: اگر دارویی کم است، اعلام شود تا ما آن را پیگیری کنیم.  مشکلاتی در تأمین داروی پیوند کلیه ایجاد شده بود که اخیرا این مشکل نیز رفع شده است و ما از این لحاظ مشکلی نداریم.  شاید اعلام کمبودهای دارویی یک نوع فضاسازی باشد. وزیر بهداشت با بیان این‌که تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی را در زمینه دارو برای ما ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد:  با این وجود ما تلاش می‌کنیم که مشکلات خود را حل کنیم. در زمینه دارو شرایط ما سخت است، ولی همه چیز به خوبی انجام می‌شود.  ما کمبود دارو نداریم. هاشمی درباره نحوه تعامل وزارت بهداشت با سازمان مالیاتی نیز گفت: ما هر کاری که سازمان مالیات برای شفاف‌سازی درآمد پزشکان و مالیات آنها بخواهد انجام داده و با آنها همکاری می‌کنیم اما این شفافیت باید در همه صنوف اجرا شود. او گفت: مالیات پزشکان در برابر بنگاه‌های بزرگ اقتصادی رقمی نیست و باید مالیات این بنگاه‌ها در نظر گرفته شود.


تعداد بازدید :  222