شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

3 درصد 70‌درصد افزایش تولید گاز

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران، گفت: هم‌اکنون با تولید سالانه ١٨٠‌میلیارد مترمکعب گاز، رتبه سوم تولید گاز دنیا را در اختیار کشور ایران است که این رقم تا چهار‌سال آینده به ٤٠٠‌میلیارد مترمکعب در ‌سال خواهد رسید. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی شده است تا چهار‌ سال آینده، کشورمان ١٠‌درصد از تجارت جهانی گاز را به خود اختصاص دهد.

۵۳ ‌میلیون نفر شاغل در منازل

سازمان جهانی کار در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضع کارگران خانگی در کشورهای مختلف جهان اعلام کرد با وجود پیوستن ۴۳ کشور جهان به برنامه‌های حمایت از کارگران خانگی، هم‌اکنون در حدود ۵۳‌میلیون کارگر خانگی در سراسر جهان وجود دارد که 83‌درصد آنان زن هستند.

20 ساعت برق رایگان برای کشاورزان صرفه‌جو

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از طرح‌های جدید تشویقی برای مدیریت مصرف برق در پیک مصرف برق تابستانی خبر داد. به گفته فلاحتیان چنانچه مشترکان بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از مصرف‌کنندگان عمده برق، در 4 ساعت پیک از برق استفاده نکنند، 20 ساعت دیگر را به صورت رایگان از برق استفاده می‌کنند.

7.9 میلیون لیتر کاهش مصرف گازوئیل  

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میانگین مصرف گازوئیل از ابتدای سال تا 25 خردادماه را 66.6‌میلیون لیتر اعلام و تصریح کرد: میزان مصرف از ابتدای ‌سال‌جاری نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته   7.9‌میلیون لیتر کاهش یافته است. به گفته او مهم‌ترین دلیل کاهش مصرف مدیریت از سوی مردم بوده البته تک‌نرخی شدن هم بی‌تأثیر نیست.


تعداد بازدید :  213