شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   تک‌نرخی شدن ارز در آینده نزدیک| ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه دیدار با هیأتی از نظام بانکی آلمان از اراده بانک مرکزی برای تک نرخی کردن نرخ ارز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شواهد و قراین و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که امکان حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز وجود دارد و این سیاست در موقع مقتضی عملی خواهد شد.

   موافقت با اصلاح بخشنامه واردات خودرو| فرهاد احتشام‌زاده رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از تغییر در دستورالعمل واردات خودرو با موافقت وزارت صنعت خبر داد و گفت: دستورالعمل جدید به‌زودی ابلاغ خواهد شد. ثبت سفارش بی‌نیاز از ثبت شماره شاسی خودرو، رفع ابهام پیرامون سود نمایندگی‌های رسمی و واردات خودرو صرفا توسط واردکنندگان رسمی ازجمله مواردی است که در اصلاحات جدید لحاظ شده است.

   کاهش واردات نتیجه رکود بازار | محمدحسین برخوردار رئیس مجمع واردات، کاهش میزان واردات به کشور در دو ماه ابتدای ‌سال‌جاری را ناشی از رکود بازار می‌داند. او تأکید می‌کند: بیشترین میزان واردات یعنی حدود 80 تا 85‌درصد از کالاهای وارداتی را مواد اولیه کارخانجات تشکیل می‌دهند و تنها 15‌درصد واردات شامل کالاهای مصرفی می‌شود.

   نصف درآمد کارگران برای مسکن| علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر بخش اعظمی از دریافتی کارگران را صرف هزینه‌های مسکن دانست و گفت: خلأ میان حداقل دستمزد و معیشت کارگران طی سال‌های گذشته از بین نرفته است و همین موضوع باعث شده است که مزد دریافتی کارگران هیچ‌گونه همخوانی با هزینه‌های زندگی روزمره آنها نداشته است. به گفته محجوب بخش اعظمی از جامعه کارگران فاقد مسکن هستند و نیمی از درآمد خود را برای تأمین سرپناه و اجاره از دست می‌دهند.

   31 خرداد قطع سیم‌کارت‌های بی‌نشان| غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد مشترکانی که از هر اپراتور تلفن‌همراه، بیش از 10 سیم‌کارت به نامشان ثبت شده و مشترکانی که کدملی خود را برای سیم‌کارتشان ثبت نکرده‌اند تنها تا 31 خرداد‌ماه برای تعیین تکلیف و ثبت کد ملی فرصت دارند و در غیر این صورت تمام سیم‌کارت‌های آنها قطع خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  212