شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
شرط وزیر جهادکشاورزی برای واردات برنج
مرغ 7‌هزار تومانی مورد تأیید ماست

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی با بیان این‌که درحال حاضر به دنبال این هستیم که موجودی و میزان تولید برنج را احصا کرده و اگر نیاز به واردات باشد، به شرط آن‌که تأثیری بر قیمت برنج داخلی نداشته باشد، انجام شود، گفت: چند ماهی است واردات برنج متوقف شده است و از‌ سال گذشته در جهت حمایت از برنج داخلی تعرفه واردات برنج را افزایش داده‌ایم اما الان به دنبال این هستیم که موجودی و میزان تولید برنج را احصا کرده و اگر نیاز به واردات باشد، انجام دهیم. او افزود: این واردات به شرط آن است که تأثیری بر قیمت برنج داخلی نداشته باشد.
او درباره قیمت مرغ و بازار آن هم ادامه داد: از نظر ما قیمت گوشت مرغ تا حدود ۷‌هزار تومان قابل قبول است که تولیدکننده و مصرف‌کننده زیان نبینند. وی درباره طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد علاوه بر سهمیه عادی کالاهایی نظیر برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و مرغ، جداول نیاز استان‌ها تنظیم و توزیع شود.
حجتی گفت: در مرکز هم پیگیری می‌کنیم که اگر در جایی کسری بود، پشتیبانی شود، ضمن این‌که در این زمینه تاکنون مشکلی گزارش نشده و این کالاها به اندازه کافی ذخیره شده است.


تعداد بازدید :  176