شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

پیام تقدیر   رهبر معظم انقلاب در پی تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدا:
حضور مردم در تشییع غواصان شهید از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است
در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه پیکر مطهر 270 شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحيم
صلوات و سلام خدا بر شهيدان عزيز که مشعل توحيد را با ايثار خود بر فراز ميهن اسلامي برافروختند. و صلوات و تحيات خدا بر شهيدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود اين فروغ خاموش نشدني را مدد رساندند و پرچم يادهاي عزيز و گرانبها و ذخيره‌هاي معنوي امت را با شکوهي هرچه تمام‌تر در کشور برافراشتند.
سلام بر دست‌هاي بسته و پيکرهاي ستم‌ديده شما و سلام بر ارواح طيبه و به رضوان الهي، بال گشوده شما. سلام بر شما که بار ديگر فضاي زندگي را معطّر و جان زندگان را سيراب کرديد. و سپاس بي‌پايان پروردگار حکيم و مهربان را که در لحظه‌هاي نياز اين ملت خداجوي و خداباور، بشارت‌هاي ترديدناپذير را بر دل‌هاي بيدار نازل می‌فرمايد و غبارها را می‌زدايد. و سلام بر شما ملت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئوليت‌پذير که خطاب لطيف الهي را به درستي می‌شناسيد و می‌نيوشيد و پاسخ می‌گوييد. حضور پرمضمون امروز شما در تشييع اين دردانه‌هاي به ميهن بازگشته يکي از به يادماندني‌ترين حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.
و سپاس بي‌حد از خداي مالک دل‌ها و سلام بي‌پايان بر حضرت بقيه‌الله روحي فداه که صاحب اين ثروت عظيم است.

با صدور حکمی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی اعضای هیأت‌امنای موسسه جامعه‌الامام‌الصادق را منصوب کردند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی با گرامیداشت یاد و زحمات مخلصانه عالم مجاهد و روشن‌بین مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، اعضای هیأت‌امنای موسسه جامعه‌الامام‌الصادق(ع) را منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نقش موثر و شایسته دانشگاه امام صادق(ع) و دست‌اندرکاران صدیق آن به‌ویژه عالم مجاهد و روشن‌بین مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی از ابتدا تاکنون در گسترش پژوهش‌های کاربردی اسلامی و تربیت و تأمین بخشی از نیازهای کارشناسی و مدیریتی نظام جمهوری اسلامی بر هیچ‌کس از آشنایان این موسسه مبارک پوشیده نیست. برای تعالی و ادامه این نقش و با توجه به ضرورت صیانت و اعتلای این حرکت علمی مبتنی بر معارف اسلامی که به همّت بلند و زحمات مخلصانه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی اعلی‌الله‌مقامه پایه‌گذاری شده و به شکوفایی رسیده است، پس از ترسیم راهبردهای روشن و اطمینان‌بخش، نیاز به هیأت‌امنایی متناسب با اهمیّت این دانشگاه، احساس می‌گردد، لذا حضرات آیات و حجج اسلام باقری‌کنی، آملی‌لاریجانی، سیّداحمد علم‌الهدی، سعید مهدوی‌کنی، علیرضا امینی، احمد واعظی، سیّدعباس موسویان، سیّدمصطفی میرلوحی و آقایان سیّدعلا میرمحمّد صادقی، دکتر علی رضائیان و دکتر ‌هادی همایون به‌عنوان هیأت‌امناء موسسه جامعه‌الامام‌الصادق تعیین می‌گردند که در اوّلین فرصت با بهره‌گیری از میراث و تجربیات گذشته و با رعایت راهبردهای ابلاغی که به پیوست خواهد آمد، به تنظیم و تصویب اساسنامه جدیدی مبادرت ورزند تا بر آن اساس و با تلاش‌های جدّی خود نصاب این تشکیلات علمی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های اعتلای معارف اسلامی و تحوّل علوم انسانی در کشور ارتقا بخشند. حضور جناب آقای آملی‌لاریجانی در صدر این هیأت‌امنا فرصتی برای دستیابی هرچه زودتر به اهداف مذکور خواهد بود ان‌شاءالله. توفیقات آقایان محترم را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

میردامادی از زندان آزاد شد
محسن میردامادی پس از تحمل شش‌سال حبس تعزیری عصر روز سه‌شنبه از زندان شد.
به گزارش ایلنا، محسن میردامادی نماینده مجلس دوره ششم و دبیرکل جبهه مشارکت که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم بازداشت شده بود، پس از تحمل شش‌سال حبس از زندان آزاد شد.
میردامادی که در خرداد‌ سال ۸۸ به دو اتهام اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب جمعا به شش‌سال حبس محکوم شده بود.


تعداد بازدید :  255