شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
سید رضا اکرمی:
همه فریادها را بر سر دولت می‌کشند

گروه سیاسی| مراسم روز سه‌شنبه تشییع پیکرهای مطهر شهدای غواص به‌رغم بدرقه و حضور شکوهمند مردم تهران حاشیه‌هایی داشت که انتقاد بسیاری از شخصیت‌های نظام را برانگیخته است. ازجمله سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «این آقایانی که این شعارها را می‌دهند برخلاف وصیت حضرت امام (ره) که می‌گوید هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید فریادهایشان را بر سر دولت می‌کشند و می‌خواهند دولت را تضعیف کنند.»
فکر می‌کنید شعارها و سخنرانی‌های
 ضد دولتی مراسم تشییع پیکر شهدا خودجوش بود یا عده‌ای از این مراسم برای اهداف خود استفاده کردند؟
بالاخره در این سیل عظیم جمعیت افرادی هم پیدا می‌شوند که سطح اطلاعاتشان اندک باشد و وقتی تریبون را به دست یک مداح می‌دهند که هرچه دلش خواست بگوید این مواردی که شما گفتید هم پیش می‌آید.
برگزار‌کننده مراسم چه نهادی بود؟
من نمی‌دانم اما باید بگویم برنامه‌ریزی‌های مراسم بسیار بد بود. اولا تلویزیون به مردم گفته بود برنامه ساعت 4 آغاز می‌شود درحالی‌که تا ساعت 6 بعد از ظهر شروع نشد. مردم با این همه شور و شوق آمده بودند و در آن هوای گرم باید ساعت‌ها معطل ضعف برنامه‌ریزی آقایان می‌شدند. راه‌ها بسته شده بود و معلوم بود هیچ برنامه‌ریزی روشنی برای مراسم وجود نداشته است.
سخنرانی‌های مراسم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
حالا همه نسبت به حرف‌های آن مداح انتقاد می‌کنند درحالی‌که همین آقای محسن رضایی در آن مراسم گفت: تحریم‌ها یک مرده‌ای است که باید از سر راه برداشته شود. خب او عضو مجمع است، آقای ‌هاشمی گفته است تحریم‌ها استخوان مردم را پوسانده، رئیس‌جمهوری هم موضعش در برابر تحریم‌ها روشن است، این حرف‌ها چه بود که آقای رضایی زد؟ چرا هنوز درباره تحریم‌ها شعار می‌دهند؟ شما نطق آقای نوباوه را در مجلس اگر می‌شنیدید، می‌فهمیدید که از حرف‌های آن مداح هم بدتر بود. اینها همه فریادها را به جای آمریکا بر سر دولت می‌کشند.


تعداد بازدید :  264