شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
کیارستمی به سراغ راهبه‌های چینی می‌رود

سال گذشته میلادی ژولیت بینوش، بازیگر سینمای جهان که سابقه همکاری با عباس کیارستمی را دارد، در گفت‌وگویی با ایندی وایر اعلام کرد که کیارستمی قصد ساخت فیلمی در چین را دارد که موضوع آن به زن خدمتکاری برمی‌گردد که در مجتمع بزرگی وظیفه نظافت اتاق‌ها را بر عهده دارد اما به گزارش مهر در حال حاضر به نظر می‌رسد کیارستمی از ساخت این فیلمنامه منصرف شده و هم‌اکنون در نظر دارد داستان جدیدی را جلوی دوربین ببرد که البته آن هم در چین می‌گذرد.
داستان فیلم جدید کیارستمی مربوط به راهبه‌های یک صومعه در چین است که به دلیل باورهای دینی‌شان ازدواج نمی‌کنند و قرار است شهریورماه سال ‌جاری کلید زده شود. کیارستمی پس از بازدید از لوکیشن‌های مورد نظر در چین، تصمیم می‌گیرد داستانی درباره راهبه‌های یک صومعه را براساس فضای موجود در این کشور بسازد. ضمن این‌که مجموع عوامل این فیلم سینمایی چینی هستند.
خبر دیگر در مورد کیارستمی این‌که بنیاد گابریل گارسیا مارکز بنا دارد بزرگداشت او را در اسپانیا برگزار کند اما به دلیل تقارن برگزاری این بزرگداشت با زمان برنامه‌ریزی شده برای فیلمبرداری در چین، این فیلمساز نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند.

 


تعداد بازدید :  85