شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
طرح تشدید کنترل بهداشت اماکن در ماه رمضان آغاز شد

شهروند| طرح تشدید کنترل بهداشت اماکنی مانند رستوران‌ها، مراکز عرضه غذا، مراکز تفریحی و پارک‌ها ویژه ماه مبارک رمضان از چهارشنبه 27 خرداد آغاز شد.
محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: این طرح به مدت یک ماه تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و به‌طور میانگین 2‌هزار تیم سیار برای بازرسی و کنترل این اماکن فعالیت دارند.
او با یادآوری این‌که اجرای این طرح به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، گفت:  بازرسان بهداشت در ساعات قبل و بعد از افطار بهداشت رستوران‌ها و مراکز تفریحی را کنترل می‌کنند و از سوی دیگر نیز افزایش نمونه‌برداری‌های مواد غذایی مانند آش و حلیم در دستورکار فعالیت این بازرسان قرار گرفته است.
او اظهار داشت:  در اجرای این طرح، کنترل ویژه‌ای روی قنادی‌ها می‌شود تا محصولات آنها به‌ویژه زولبیا و بامیه دارای شرایط بهداشتی لازم باشند و به‌طورمثال استفاده روغن در این محصول با رعایت اصول بهداشتی صورت گرفته باشد.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:  همچنین بازرسی‌های بهداشتی بر مراکز تفریحی آبی و استخرها بعد از افطار در دستور کار قرار گرفته است و پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز از نظر بهداشت آب شرب، بهداشت مواد غذایی رستوران و بوفه‌های داخل آنها و مدیریت پسماند و زباله کنترل می‌شوند. فرهادی افزود:  بازرسان بر رستوران‌هایی که فعالیت آنها تا سحر ادامه داشته باشد نیز نظارت خواهند داشت و به‌طور کلی پوشش‌های نظارتی این اماکن در ماه رمضان افزایش یافته است. او گفت: کنترل‌های بهداشتی به‌ویژه بر غذاهای محلی و خاص مانند رشته خشکار، زولبیا و بامیه، آش و حلیم تشدید می‌شود.
او با اشاره به وجود حدود 5‌هزار و 900 بازرس بهداشتی در سراسر کشور گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی اماکن در ماه رمضان می‌توانند با سامانه پاسخگوی 1490 تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند.

 


تعداد بازدید :  283