شماره ۵۹۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ خرداد
صفحه را ببند
روی‌خط‌خبر

معاون اداری، مالی وزیر علوم: برنامه وزارت علوم تفویض اختیار بیشتر به دانشگاه‌هاست
شهروند| معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، پس از بازدید از توانمندی‌ها و دستاوردهای دانشگاه هرمزگان در نشست مشترک با اعضای هیأت رئیسه و مدیران حوزه‌های مختلف این دانشگاه گفت: دانشگاه هرمزگان دارای پتانسیل‌های زیادی است و به‌عنوان دانشگاه مادر استان، نقش مهمی در توسعه آموزش عالی در استان هرمزگان ایفا می‌کند. به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدحسین امید، برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها را از ضروریات و اولویت‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت:  در دوره‌های گذشته برخی اختیارات از دانشگاه‌ها گرفته شد بود ولی اکنون برنامه وزارت علوم تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه‌هاست. او تقویت نهادهای مردمی و بنیاد‌های خیریه حمایتی از دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های وزارت علوم بیان کرد و از روسای دانشگاه‌ها خواست در این زمینه نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. دکتر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان در ادامه این نشست با بیان تاریخچه این دانشگاه، به ارایه گزارشی از ساختارهای پژوهشی و دستاوردهای دانشگاه در ‌سال ۱۳۹۳ پرداخت و برنامه‌های راهبردی و یکساله دانشگاه هرمزگان را  ارایه کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: حکم متجاوزان فرودگاه جده نهایی نیست
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حکم اعلام شده دو مامور فرودگاه جده که به دو نوجوان ایرانی در این فرودگاه تعرض کرده بودند، نهایی نیست.
حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه مراسم ختم پدر رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال ایلنا، درباره حکم اعلام شده دو مامور فرودگاه جده که قصد تعرض به دو نوجوان ایرانی را داشتند، گفت: هنوز تکلیف این ماجرا روشن نیست.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر این‌که حکم اعلام شده حکم بدوی است و حکم نهایی صادر نشده است، خاطرنشان کرد: دادگاه دیگری قرار است در این‌باره برگزار شود.
حجت‌الاسلام قاضی عسگر از احتمال برگزاری دادگاه این دو مامور عربستانی در چند روز آینده یا هفته آینده خبر داد و گفت:  باید این حکم بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و ما پیگیر این موضوع هستیم.
او در پاسخ به این سوال که در صورت نهایی شدن، این حکم را کافی می‌دانید؟ گفت: تاکید می‌کنم که این حکم نهایی نیست و به این جهت نمی‌توان حرفی زد و اعلام نظر کرد.
 20خرداد ماه بود که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امنیتی عربستان اعلام کرد دو مامور فرودگاه جده که قصد تجاوز به دو نوجوان ایرانی را داشتند، به 4‌سال حبس و 1000 ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

 


تعداد بازدید :  234