شماره ۵۸۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
... گرد و خاک در برخی از استان‌ها

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، طی 2 روز آینده شاهد وزش باد و پدیده گرد و خاک در مناطقی از استان‌های سمنان، قم، مرکزی، شرق اصفهان، تهران، البرز، قزوین و استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور خواهیم بود. همچنین در همین زمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، رگبار موقتی باران، گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به 25 تا 36 درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز صاف گاهی با وزش باد و احتمالا با گرد و خاک خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران روز چهارشنبه این هفته به 25 تا 36 درجه بالای صفر می‌رسد که آسمان تهران نیز در این روز صاف، در بعد از ظهر با افزایش ابر و در بعضی از ساعات با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، کیفیت هوای تهران روز گذشته با وجود کاهش میانگین غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون، به دلیل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون نسبت به روز یکشنبه با یک عدد کاهش فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 135 قرار گرفت. همچنین با توجه به افزایش آلاینده منواکسید کربن از 24 به 31 نسبت به روز گذشته، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز در همین مدت از 102 به 91 کاهش داشته است. ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت (منطقه 8) با 157، شهرداری منطقه 11 با 154 و فرمانداری شهرری (منطقه 20) و پارک قائم هر دو با عدد 152 آلوده ترین مناطق شهرستان تهران در 24ساعت گذشته بودند. این میان ایستگاه‌های تربیت مدرس (منطقه 3) با 93، اقدسیه (منطقه 1) با 102 و پاسداران (منطقه 3) با 115سالم ترین شرایط جوی در بین مناطق شهر تهران را در این مدت داشتند. در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 47 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای 9 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های
 ایران بودند.


تعداد بازدید :  428