شماره ۵۸۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
سوغات 7 امتیازی از سفر دور دنیا در 36 روز
صاحب رده سوم؛‌ شانس اول صعود!
بهروز عطایی در گفت‌وگو با «شهروند»: انتقادها، انگیزه بازیکنان را بالا برد

شهروند| تیم‌ملی والیبال ایران درحالی روز گذشته بعد از 36 روز به ایران بازگشت که باید خیلی سریع خود را آماده اولین دیدار خانگی‌اش در لیگ جهانی 2015 مقابل آمریکا کند.
کازان، شهر خوش‌یمن
قبل از این، اهالی والیبال شهر کازان را به واسطه حضور سعید معروف در تیم زنیت می‌شناختند اما حالا یکی از تاریخی‌ترین اتفاقات برای والیبال ایران در این شهر رخ داد. کسب 6 امتیاز از قهرمان المپیک در خاک خودش تمام معادلات منتقدهای کواچ را برهم زد تا حالا ایران بار دیگر به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود خودش را معرفی کند. حالا ایران توانسته بعد از لهستان 11 امتیازی در رده سوم قرار بگیرد و از سفر 36 روزه خود به کشورهای مختلف، 7 امتیاز سوغات به کشورمان بیاورد.
شانس اول صعود!
شاگردان کواچ با انجام 6 بازی 10 امتیاز کمتر از آمریکایی دارند که بر خلاف تیم‌ملی کشورمان 6 بازی خانگی را سپری کرده است و با اتکا به این مسأله می‌توان ایران را شانس اول صعود از این گروه دانست. در 6 بازی انجام شده، ایران تنها تیمی بود که خارج از خانه آن هم 2 بار به برتری رسید. در ضمن با نگاهی به پرونده ‌سال گذشته بازی‌های خانگی ایران می‌توانیم به آماری امیدوارکننده برسیم؛ این‌که بلندقامتان ایران در سالن آزادی خیلی سخت امتیاز می‌دهند.‌سال گذشته در مقطعی مشابه، تیم ایران بعد از برگزاری 6 بازی که 2 تای آن خانگی بود، همین 7 امتیاز را کسب کرده بود و کواچ و شاگردانش از 18 امتیاز ممکن خانگی 15 امتیاز کسب کردند که اگر روند ‌سال قبلی تکرار شود، ایران حتی شانس سرگروهی در این گروه را نیز دارد.
جبهه‌گیری   مقابل منتقدان
به واسطه نمایش‌های غرور‌آمیز والیبال ایران مقابل غول‌های دنیا، شاید گاهی اوقات خودمان هم یادمان می‌رود که با چه تیم‌هایی همگروه هستیم. همین انتظارات بالا از تیم ملی، باعث شد که بعد از 4 باخت در بازی‌های ابتدایی لیگ جهانی امسال انتقادهای زیادی به گوش کادرفنی و بازیکنان تیم‌ملی برسد. آنها اما با 2 پیروزی ارزشمند مقابل روسیه به انتقادها پاسخ دادند و البته‌ دیروز در هنگام بازگشت به ایران جبهه‌گیری شدیدی علیه منتقدان کردند.
نگاه کارشناس
بهروز عطایی، کارشناس والیبال درباره واکنش تند ملی پوشان نسبت به انتقادات مطرح شده بعد از 4 باخت ابتدایی تیم‌ملی به «شهروند»‌ می‌گوید: « به عقیده من انتقادهایی که از تیم‌ملی شد، اصلا غیرعادی نبود و حالت تخریب نداشت. کارشناسان از انگیزه و نظم پایین تیم می‌گفتند که حتی سرمربی و کاپیتان تیم‌ملی نیز از آن صحبت می‌کردند. البته به عقیده من همین انتقادها یکی از دلایلی بود که مقابل روسیه عملکرد درخشانی از بازیکنان دیدیم و به نوعی می‌خواستند خودشان را ثابت کنند.»
او حرف‌هایش را این‌گونه به پایان برد: «واقعیت این است تیم‌ملی بازی به بازی عملکرد بهتری داشت و این بردها نیز نتایج زحمات خود بازیکنان است. با این حال نباید به 2 برد مقابل روسیه هم دلخوش کنیم چون این تیم در دوره افت خود بسر می‌برد اما نمایش خوب بازیکنان ایرانی قطعا باعث کسب این 6 امتیاز شد. حالا شانس زیادی برای صعود داریم و ابتدا باید از آمریکا 3 یا 4 امتیاز کسب کنیم. البته جنگ اصلی ما با لهستان است که باید حداکثر امتیازات را از این تیم در تهران بگیریم تا صعودمان قطعی باشد.»


تعداد بازدید :  251