شماره ۵۸۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری در آخرین روز از سفر به خراسان‌شمالی: کمک برق‌آسای ایران نبود تروریست‌ها بر بخش عمده‌ای از عراق مسلط می‌شدند
رئیس‌جمهوری در آخرین روز از سفر به استان خراسان‌شمالی در جلسه شورای اداری این استان گفت: اولین‌بار در تاریخ سیاسی جهان است که کشوری که پرونده‌اش در شورای امنیت در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل است، با قدرت‌ها، پای میز مذاکره نشسته و توانسته با حفظ خطوط قرمز، به همه اهداف مهم خود دست یابد و این همه به خاطر حضور مردم است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی همچنین با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ آن روز را افتخار دیگری برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: در جریان آن انتخابات به دنیا اعلام شد که ملت ایران مسیر اعتدال، عقلانیت و تدبیر را برگزیده و منطقه و جهان تحت‌تأثیر این حماسه بزرگ سیاسی قرار گرفت.
رئیس‌ جمهوری گفت: تردیدی وجود ندارد که دشمنان نیز با این حماسه بزرگ ملت ایران تحت‌تأثیر قرار گرفتند و تغییر نگرش‌های غلط به ایران حاصل حضور مردم در صحنه است.
روحانی در ادامه با بیان این‌که امروز کسی در دنیا نمی‌تواند انکار کند که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است، اظهار داشت: اگر کمک برق‌آسای جمهوری اسلامی ایران نبود، امروز تروریست‌ها بر بخش عمده‌ای از شهرهای مهم عراق مسلط می‌شدند.
رئیس‌‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت حفظ وحدت و اتحاد در جامعه برای عبور از مشکلات اشاره کرد و گفت: دوره رقابت، دوره‌ای محدود است و وقتی تمام شد، دوره حمایت شروع می‌شود و همه باید از منتخب مردم حمایت کنند و این یک ضرورت است.

وزیر اطلاعات: کشمکش‌های سیاسی به حداقل رسیده است
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی اظهار کرد: امروز امنیت همراه با آرامش در کشور حاکم است و کشمکش‌ها و تعارضات میان جناح‌های سیاسی نیز به حداقل رسیده است. به گزارش ایرنا، علوی عصر یکشنبه در جمع مردم اسفراین اظهار کرد: اکنون در مقام تبادل‌نظر و اندیشه نیز منطقی‌تر از گذشته صحبت می‌شود و این به برکت رهنمودهای رهبری و نامگذاری‌ سال با عنوان همدلی و همزبانی است. نماینده اعزامی رئیس‌جمهوری به اسفراین افزود: وجود افکار و گرایش‌های متفاوت سیاسی اشکالی ندارد اما باید دست در دست هم باشند و اختلاف نظر نباید وسیله‌ای برای اختلاف و مشاجره شود. حجت‌الاسلام علوی راهبرد رئیس جمهوری اسلامی را از ابتدای مسئولیت، کار با همه جریان‌های سیاسی صاحب فکر و منطق ذکر کرد و افزود: امروز در دولت ترکیبی از افراد اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل با انسجام کامل در کنار هم کار می‌کنند.
وی بر لزوم نشاط سیاسی در جامعه تأکید کرد و افزود: جریانات سیاسی کشور باید برای خدمت به مردم تلاش کنند و توجه مردم را به خود جلب کرده و درعین‌حال با هم نزاع نکنند.

ارسال شکایت لاریجانی از احمدی‌نژاد به قوه قضاییه
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره شکایت رئیس مجلس شورای اسلامی از محمود احمدی‌نژاد گفت: هیأت‌رئیسه مجلس این پرونده را برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال کرده است. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایرنا درباره رسیدگی به برخی شکایات درباره انتخابات شورای شهرها و روستاها نیز افزود: کمیسیون اصل 90 درباره پرونده‌های تخلف انتخابات شهر و روستا ازجمله پرونده شهر کرج رسیدگی و استعلامات مختلف را دریافت کرده است. وی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 نامه‌ای را به استانداری البرز نگاشته و تأکید کرده است که باید این پرونده به شورای حل اختلاف فرستاده شود اما مجددا در جلسه‌ای که با محمدجواد کولیوند رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها داشتیم، مشخص شد که هیأت حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد.

استاندار تهران: انتخابات الکترونیک شائبه‌های پس از انتخابات را از بین می‌برد
سیدحسین ‌هاشمی گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از هرگونه شائبه و حرف و حدیث جلوگیری خواهد کرد. به نوشته ایرنا، ‌هاشمی در جلسه شورای اداری استان تهران افزود: بر همین اساس طرح برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک به دولت پیشنهاد شده و برگزاری آن در کلانشهرها مورد موافقت قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اگر الکترونیکی برگزار کردن انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد موافقت قرار گیرد شائبه‌های مترتب بر انتخابات از بین خواهد رفت و انتخاباتی شفاف و سالم برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  359