شماره ۵۸۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


کارگردان انیمیشن‌های «دیرین دیرین» از روند شکل‌گیری این مجموعه سخن گفت و بیان کرد که برای او غافلگیر کردن و خنداندن مردم مهم است.

کمپانی «ائون» تهیه‌کننده بریتانیایی «جیمز باند» برای این‌که نشان دهد تنها «کیو» مدیر هماهنگ‌کننده برنامه‌های جیمز باند نیست که می‌تواند به او زنگ بزند و دستور بدهد، به همه کارکنان دست‌اندرکار ساخت قسمت جدید این مجموعه جاسوسی، شماره‌های موبایلی داد که انتهای آنها به ۰۰۷ ختم می‌شود.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «محمد(ص)، پیامبر صلح» با هدف بازتاب بین‌المللی سجایای اخلاقی پیامبر اسلام از تاریخ ۴ تا ۷ دی‌ماه همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در تهران برگزار می‌شود.

نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» به کارگردانی مشترک یوسف باپیری و اشکان خیل نژاد در هشتمین فستیوال تئاتر دانشگاهی APB (دفتر آسیا پاسفیک) وابسته به ITI یونسکو در سنگاپور روی صحنه رفت.

تهیه‌کننده «تنهایی لیلا» اعلام کرد این سریال پس از ماه مبارک رمضان ابتدا از شبکه‌های سراسری و سپس از شبکه‌های برون‌مرزی روی آنتن خواهد رفت.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر رویکرد تولیدمحور و کاهش کمی آثار و ایجاد تغییراتی در فراخوان این جشنواره همچنین حذف بخش‌هایی از سی‌وچهارمین جشنواره تئاترفجر را ازجمله مواردی دانست که امسال به آنها توجه شده است.

آذر عالی‌پور بقیه داستان‌های کوتاه فلانری اوکانر را به فارسی ترجمه کرد.

تهیه‌کننده برنامه «عموهای فیتیله‌ای» درباره بازگشت دوباره این برنامه به آنتن زنده تلویزیون گفت: فعلا هیچ چیز مشخص نیست و باید صبر کنیم ببینیم شبکه 2 چه تصمیمی می‌گیرد.

فیلم «شب‌های عربی» موفق به کسب هشت جایزه ازجمله بهترین فیلم از شصت‌ودومین جشنواره فیلم سیدنی استرالیا شد.

در دیدار معاون بین‌الملل شهر کتاب با یک گروه موسیقی لهستانی، پیشنهاد برگزاری برنامه‌ «عصری با مولانا» در لهستان مطرح شد.

سه‌گانه «کمدی الهی» دانته آلیگری با ترجمه کاوه میرعباسی، چهارشنبه 27 خرداد با حضور مترجم اثر، مهدی غبرایی و علی شروقی در شهر کتاب مرکزی معرفی می‌شود.

بهروز وجدانی، عضو هیأت علمی پژوهشی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد برای ثبت جهانی چند ساز ایرانی در یونسکو اقدامات اولیه انجام شده است.


کتاب‌های مجموعه «گنجینه فرهنگ مردم» اثر ابوالقاسم انجوی شیرازی توسط انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد.

داستان بلند «خانواده جمعه» نوشته موسی بندری از سوی نشر نیماژ منتشر شد.

گروه «راستان» 25 خرداد کنسرتی از قطعاتی از ساخته‌های محمدرضا شجریان، پرویز مشکاتیان، روح‌الله خالقی و نوید دهقان را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برد.

تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از 24 خرداد میزبان دو نمایش «بازی استریندبرگ» و «شانه کردن در آینه شکسته پنجاه پاره در باد» است.

نخستین اثر تصویری از شعرخوانی احمد شاملو در نیمه نخست تیرماه توسط موسسه فرهنگی - هنری آواخورشید (موسسه نشر وابسته به مرکز موسیقی بتهوون) منتشر و توزیع می‌شود.

ساندرا بولاک دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار و پنج بار نامزد دریافت گلدن گلوب شده.


تعداد بازدید :  350