شماره ۵۸۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 بررسی وضع بورس در شورای رقابت| در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای رقابت که چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، گزارش حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در مورد کارگزاری و وضع بازار بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین بررسی شکایت انجمن شرکت‌ها و موسسات پژوهشی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و استماع توضیح رئیس انجمن مربوطه در دستور جلسه هفته جاری شورای رقابت قرار دارد.
 بورس ایران در کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی| روزنامه وال‌استریت ژورنال با اشاره به این‌که بورس ایران یکی از اهداف اصلی سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های خارجی است نوشت: سرمایه‌گذاران خارجی معتقدند این بازار بسیار کمتر از حد واقعی ارزش‌گذاری شده است. به نوشته روزنامه دومینیک بوکور اینگرام، یک مدیر پولی مقیم لندن که اخیرا سفری به ایران داشته، اقتصاد ایران را مستعد سرمایه‌گذاری می‌داند.
 نخستین عرضه صادراتی مس در بورس کالا| مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از عرضه مس در رینگ صادراتی بورس کالا در چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده مس پس از گذشت یک دهه عرضه در رینگ داخلی بورس کالا اینبار در رینگ صادراتی عرضه خواهد شد. مراد علیزاده افزود: در فاز نخست مس کاتد در تناژ‌هایی مشخص یا بسته‌هایی با تناژ مشخص عرضه می‌شود که میزان آن بین 5 تا 10‌هزار تن در فاز نخست است و قیمت‌گذاری نیز همان روز براساس نرخ‌های جهانی صورت می‌گیرد.
 سهامداران برای خروج از بازار عجله نکنند| مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین ایجاد شرایط باثبات در اقتصاد را ازجمله دلایل بهبود و مثبت شدن بازار سرمایه بعد از انجام توافقات برشمرد. حمیدرضا مهرآور با بیان این‌که اتمام توافقات هسته‌ای بی‌شک آثار مثبتی برای بازار سرمایه به همراه دارد گفت: دلایل تاثیرات مثبت نتیجه توافقات، در گام اول به این موضوع بازمی‌گردد که امکان حضور سرمایه‌گذار خارجی را تسهیل می‌کند.


تعداد بازدید :  291