شماره ۵۸۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
کافی عاطفی و فعالیت در سه حوزه
بانوی کارآفرین پاتاوه‌ای و نان و پارچه

در شرایط اجتماعی امروز که به دلایلی بسیار آمار بیکاری در آن بالاست؛ علاوه‌بر برنامه‌ریزی و ایجاد فرصت‌های شغلی توسط مدیران، باید به طرح‌های کارآفرینی و خوداشتغالی بهای بیشتری داد. طرح‌هایی که درنهایت می‌تواند باعث بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی شود. طرح‌هایی‌که به بودجه‌های کلان نیازمند نیست و می‌تواند اشتغال ایجاد کند.  
کافی عاطفی یکی از زنان کارآفرین بخش پاتاوه است که با همت و تلاش خود صنایعی را به
‌راه انداخت تا از این طریق فرصت‌های شغلی مناسبی را در محیطی امن و آرام برای جوانان این بخش فراهم آورد.
این زن پاتاوه‌ای که با تعداد 9 فرزند قد و نیم قد در‌ سال 83 همسر خود را از دست داده اکنون به کارآفرینی تبدیل شده که چندین و چند خانوار وی را بابت اشتغال فرزندانشان دعا می‌کنند.
عاطفی امروزه با کار در سه‌حوزه تولیدی خیاطی، تهیه جهیزیه عروس و تولید نان محلی برای 15 نفر در شهر کوچک پاتاوه اشتغال‌زایی می‌کند. این بانوی کارآفرین نمونه؛ با بیان این‌که شوهر خود را در ‌سال 83 از دست دادم اما امید خود را هرگز برای تأمین معاش فرزندانم از دست ندادم، گفت: در همان روزهای سخت تنها به این فکر می‌کردم که دست خود را برای کمک جلوی کسی دراز نکنم.
خانم عاطفی ادامه داد: اما امروز به خود می‌بالم که کارگران تحصیلکرده من در کارگاه‌های تولیدی در محیطی امن مشغول به کار و تلاش هستند و درآمد خوبی از این راه نصیب آنها می‌شود، قصد دارم دامنه کارها را گسترش دهم تنها به این خاطر که تعداد بیشتری جوان بیکار را از چنگال هیولای بیکاری نجات دهم.  وی گفت: در کارگاه تولیدی نان محلی و کلگ «نانی که از خمیر بلوط تهیه می‌شود» تعدادی کارگر مشغول به فعالیت هستند که این نان را در اتوبان اصلی پاتاوه به یاسوج به فروش می‌رسانیم و مسافران و گردشگران نیز استقبال خوبی از آن دارند. خانم عاطفی به تولیدی جهیزیه عروس هم اشاره کرد و گفت: در این کارگاه انواع تشک و رختخواب و همچنین پشتی‌های محلی که از ملزومات اصلی جهیزیه دختران لر است، تولید می‌شود و تعدادی کارگر نیز در این تولیدی مشغول به فعالیت هستند که استقبال بسیار خوبی از تولیدات ما توسط مردم بخش پاتاوه‌ می‌شود و حتی از شهر یاسوج نیز مشتریانی داریم.
خیاطی و دوخت لباس‌های محلی یکی دیگر از کارهای ارزنده این بانوی کارآفرین پاتاوه‌ای است که زیباترین لباس‌های محلی در آن تولید و به بازار یاسوج و سایر نقاط استان عرضه می‌شود.


تعداد بازدید :  345