شماره ۳۵۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
آب و هوا


... کاهش دما در نیمه شمالی کشور
تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌های هواشناسی حاکی از این است که در 3روز آینده شمال غرب کشور ازجمله آذربایجان‌شرقی و غربی و اردبیل به‌خصوص در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق خواهد بود.
همچنین پیش‌بینی می‌شود طی همین‌مدت در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس ازجمله کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ‌ارتفاعات خوزستان‌، فارس، هرمزگان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار بوده و به‌صورت رگبار موقت رخ دهند.
انتظار می‌رود طی روز چهارشنبه هفته جاری علاوه بر دامنه‌های زاگرس جنوبی، آذربایجان‌شرقی و غربی بارش پراکنده باران همراه با رگبار و رعد و برق را تجربه کنند. در برخی نواحی مزبور آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین مسیرها دور از انتظار نخواهد بود. طی امروز چهارشنبه از شدت بارش‌ها در نواحی مختلف کشور کاسته می‌شود.
آسمان تهران امروز چهارشنبه کمی ابری در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده یا رعد و برق گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 27 و 37 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود در روزهای پنجشنبه و جمعه سواحل شمالی کشور حتی تهران کاهش دمای هوا را تجربه کنند. بیشینه هوای تهران در روز پنجشنبه به 36 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. انتظار می‌رود طی روز پنجشنبه هفته جاری به سبب وزش باد در این کلانشهر شاهد بروز پدیده گردوخاک در آن باشیم.
به سبب ورود سامانه جوی جدید به کشور انتظار می‌رود از هفته آینده دمای هوا به‌ویژه در سواحل شمالی کشور، کاهش محسوسی را (6 تا 7 درجه سانتی‌گراد) تجربه کند که البته این امر بر دمای هوای تهران تأثیر خواهد داشت. در دو روز آینده دریای عمان و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.


تعداد بازدید :  100