شماره ۳۵۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
آژير

در دادسرای جنایی صورت گرفت
شکایت بازماندگان هواپیمای مرگ
بازماندگان هواپیمای  آنتونوف  140  در داسرای جنایی شکایت کردند.   
محمد شهریاری سرپرست دادسرای ویژه قتل، درباره اقدامات صورت‌‌گرفته در پرونده سقوط هواپیمای ایران 140 اظهار داشت:   تمام واحدهای مربوطه درحال بررسی و پیگیری این پرونده هستند و ما منتظریم تا کمیسیون سوانح و سوختگی نتیجه بررسی‌هایش را اعلام کند. وی افزود: همچنین خانواده‌های قربانیان  و بازماندگان  این هواپیمای  مرگ به دستگاه قضایی شکایت کرده‌اند.  شهریاری در خاتمه گفت: بررسی‌ها و کارهای کارشناسی این پرونده طول می‌کشد ولی تمام مسئولان درحال انجام وظیفه هستند.  

نجات سه کارگر از عمق چاه 18 متری
سه کارگر از عمق 18متری چاهی در یک کارگاه ساختمانی نجات یافتند. به دنبال اعلام یک مورد حادثه چاه در ساعت 35: 8 صبح دیروز، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان 2 ایستگاه را به محل حادثه واقع در میدان سهروردی، تقاطع خیابان قندی اعزام کرد. پس از حضور آتش‌نشانان مشخص شد که در قطعه زمینی به مساحت 1200 متر مربع که به عمق 10 متر گودبرداری شده بود، چاهی 18 متری حفر شده و یکی از کارگران مشغول کار در این چاه بوده است.
این کارگر هنگام کار در عمق چاه بوده که ناگهان یکی از اجسام دهانه چاه به داخل سقوط کرده و موجب مصدومیت و سقوط این کارگر به انتهای چاه شده است. آتش‌نشانان در شرایطی وارد محل حادثه شدند که این سه نفر در چاه محبوس بودند که بلافاصله با استفاده از تجهیزات مخصوص و همزمان با ایمن‌سازی محل این افراد را از عمق چاه خارج کرده و به عوامل مستقر در اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.
یکی از کارگران به دلیل سقوط جسم و سقوط خودش به چاه از ناحیه سر و کمر دچار آسیب‌شدیدی شده بود. عوامل اورژانس این فرد را به بیمارستان منتقل کردند. آتش‌نشانان در ساعت 7: 10 پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود پایان دادند.  هنگام حفر چاه باید از قراردادن اجسام و لوازم حفاری و همین‌طور تخلیه خاک در دهانه چاه خودداری شود.

تصادف مرگبار پسر نماینده مجلس
کارشناس پلیس راه الیگودرز گفت:  نبستن کمربند ایمنی توسط راننده منجر به فوت میلاد توکلی شده است.
هیجار ناصری کارشناس پلیس راه الیگودرز درباره یک مورد تصادف منجر به مرگ گفت:  خودرو پژو پارس درساعت ۲ بامداد در ۵ کیلومتری جاده ازنا به سمت الیگودرز درحال حرکت بوده است که سرعت غیرمجاز و عدم توجه راننده به جلو که ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است منجر به واژگونی این خودرو شده است.  وی در ادامه افزود:  متاسفانه در این حادثه میلاد توکلی راننده خودرو به دلیل نبستن کمربند ایمنی دچار جراحات زیادی شده بود که جان خود را در این حادثه از دست داد.  این خودرو دارای دو سرنشین بوده است که سرنشین دیگر این خودرو نیز دچار صدمات جزیی شده است. گفتنی است که میلاد توکلی فرزند محمدتقی توکلی نماینده شهرستان الیگودرز در بامداد یکشنبه به علت سانحه رانندگی جان خود را ازدست داد.

کودک‌آزاری در مخفیگاه روستایی
مادر و ناپدری معتاد که برای پنهان کردن راز کودک‌آزاری‌هایشان به روستا گریخته بودند توسط ماموران پلیس به ایستگاه آخر رسیدند. روز دوشنبه 27 مردادماه، کارآگاهان وقتی در جریان یک کودک‌آزاری در شهرستان ارومیه قرار گرفتند، به صورت ویژه تحقیقات خود را آغاز کردند.  بررسی‌ها نشان می‌داد کودک 5ساله توسط ناپدری معتادش چندین بار مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه پا و بینی به شدت مصدوم شده است.
سردار یحیی شرفی فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی در رابطه با این خبر گفت: وقتی خبر کودک‌آزاری به ماموران پلیس گزارش شد، بلافاصله با تشکیل پرونده پیگیری این ماجرا توسط ماموران پلیس کلید خورد.
تحقیقات میدانی نشان می‌داد ناپدری معتاد و مادر یک پسر 5ساله به خاطر گریز از چنگال قانون، کودک را به روستاهای اطراف برده و به‌طور کاملا پنهانی در شهرستان ارومیه تردد می‌کنند. با انجام کارهای اطلاعاتی و گشت‌های نامحسوس محل مخفیگاه این زن و ناپدری معتاد شناسایی شد. متهمان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
با بررسی از مخفیگاه این زن و مرد کودک مصدوم پیدا شد و با اخذ مجوزهای قضایی تحویل مددکاران بهزیستی «شیرخوارگاه مهر» شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند. وضع این کودک 5ساله بعد از تحویل به شیرخوارگاه و بازدید مددکاران و پزشکان این مرکز رضایت‌بخش گزارش شده است.


تعداد بازدید :  125