شماره ۳۵۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
اخبار جهان

تبادل آتش میان غزه و اسراییل با وجود آتش‌بس
با وجود توافق رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت برای تداوم آتش‌بس تا بامداد چهارشنبه، ارتش اسراییل عصر دیروز مناطقی را در شمال غزه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مسئولان رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که حملات امروز در پاسخ به پرتاب موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی بوده است.

2013؛ مرگبارترین ‌سال برای امدادگران بین‌المللی
براساس گزارش منتشرشده توسط گروه مشاوران «نتایج عملیات بشردوستانه» در‌سال گذشته ۱۵۵ امدادرسان در کشورهای مختلف جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین رقم تلفات امدادگران تاکنون بوده است. به گزارش ایسنا، در ‌سال ۲۰۱۳، سه‌چهارم اقدامات خشونت‌آمیز منجر به قتل و زخمی شدن امدادگران در 5 کشور افغانستان، سوریه، سودان‌جنوبی، پاکستان و سودان روی داد و بیشترین تعداد امدادگران در افغانستان به قتل رسیدند.

پیام اوباما به معترضان فرگوسن
در پی کشته شدن نوجوان سیاهپوست آمریکایی و بالا گرفتن درگیری‌ها در ایالت میسوری این کشور، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دادستان کل امروز با هدف انجام تحقیقات به فرگوسن می‌رود. به گزارش ایسنا، اوباما در جریان کنفرانس خبری خود در کاخ‌سفید گفت: من احساسات و خشمی را که به دلیل مرگ مایکل براون ایجاد شده، درک می‌کنم. اما این خشم با غارتگری یا دزدیدن سلاح یا حتی حمله به نیروهای پلیس همراه شده است که تنها موجب افزایش تنش‌ها و تحریک هرج و مرج می‌شود و به جای این‌که موجب اجرای عدالت شود، آن را تضعیف  می‌کند.

 


تعداد بازدید :  97