شماره ۳۵۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
آتش تمدید قرارداد سرمربی تیم‌ملی فروکش کرد
روزهای پرتغالی
کی روش: بلافاصله کارم را شروع می‌کنم

گروه ورزش| ماجرای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی ایران دیگر یک اتفاق ساده نیست، هرچقدر کفاشیان و مربی پرتغالی از ابتدا همه چیز را تمام‌شده می‌دانستند اما از زمان پایان رقابت‌های جام‌جهانی تا به امروز، همه چیز دست به دست هم داده بود تا قرارداد تنظیم‌شده، به امضای طرفین نرسد اما به نظر می‌رسد بالاخره باید منتظر تحقق چنین مساله‌ای باشیم. شاید این‌بار هم مثل تمام روزهایی که کفاشیان برای امضای قرارداد کی‌روش فردا و پس فردا و آخر هفته و...  را تعیین کرد، فقط یک وعده باشد اما چیزی که امیدوارمان می‌کند مصاحبه جدید مربی پرتغالی است که همه چیز را حل شده دانسته است.
اختلاف
 بر سر چه بود؟
پس از جلسه ابتدایی که کی‌روش با عباس ترابیان به‌عنوان مسئول مذاکره با این مربی برگزار کرد، خیلی‌ها همه چیز را تمام‌شده می‌دانستند. دوطرف بر سر تمام بندهای قرارداد به توافق رسیده بودند اما ناگهان ترابیان که در گذشته نیز با کی‌روش اختلافات زیادی داشت، از سمت شفاهی‌اش عزل شد و این‌را کفاشیان در مصاحبه‌ای اعلام کرد:  «هیچ فرد دیگری در مذاکرات طرفین نقش ندارد.» با وجود این گفته رئیس، اظهارنظر کی‌روش مبنی بر این‌که فردی در قراردادش دست برده است، باعث شد نگرانی‌های زیادی ایجاد شود. این‌که چه کسی در قرارداد ابتدایی تغییر ایجاد کرده و قراردادی دیگری را برای کی‌روش ارسال کرده چندان اهمیتی ندارد چون کفاشیان در صحبت با کی‌روش به او فهماند که از همه چیز بی‌اطلاع بوده اما این‌که دعوا بر سر چه بود، در نوع خود جالب است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد منظور کی‌روش از دست بردن در قرارداد بندی بود که براساس آن وی به جز رئیس فدراسیون فوتبال می‌توانست درخواست‌هایش را به سرپرست تیم‌ملی نیز ارایه کند. بندی که با توجه به حذف پست سرپرستی از تیم‌ملی بزرگسالان از قرارداد جدید حذف شد تا کی‌روش سرانجام برای تمدید قرارداد با تیم‌ملی رضایت دهد.
بلیتی که بالاخره اوکی شد
بر سر زمان حضور کی‌روش در ایران هرروز اطلاعات جدیدی داده می‌شد که با اوکی‌شدن بلیت این مربی، مشخص شد دوطرف به توافق کامل رسیده‌اند و کی‌روش امروز برای انجام مذاکرات نهایی و امضای قرارداد به تهران برمی‌گردد. براساس اعلام کفاشیان، او با حضور در تهران روز پنجشنبه به فدراسیون فوتبال می‌رود و جلسه آخر برای امضای قرارداد برگزار می‌شود. از طرفی رئیس فدراسیون برای شرکت در اجلاس مدیران توسعه فوتبال آسیا به مالزی سفر کرده است و خیلی‌ها بر این باور بودند که شاید عدم حضور کفاشیان دوباره مشکلات جدیدی را ایجاد کند اما خود کفاشیان هم که این مسأله را به خوبی می‌دانست، امشب به تهران برمی‌گردد تا همه چیز حل‌شده به نظر برسد.  
خوشحالی کی‌روش
در میان تمام این حواشی، کارلوس کی‌روش اما خوشحال به نظر می‌رسد. این‌را می‌توان به خوبی از لحن صحبت‌هایش در آخرین مصاحبه‌اش قبل از ترک دوبی و سفر به تهران متوجه شد:  «مدت‌ها بود که منتظر اوکی‌شدن بلیت برای بازگشت به ایران از سوی فدراسیون فوتبال بودم که آنها قول داده بودند پس از آماده شدن قرارداد نهایی این کار را انجام دهند و با اوکی‌شدن بلیت بازگشتم، به‌نظر می‌رسد دیگر مشکلی برای تمدید قرارداد با تیم‌ملی وجود نداشته باشد». بلافاصله پس از تمدید قرارداد، برنامه‌هایم را برای آماده‌سازی تیم‌ملی آغاز خواهم کرد.»


تعداد بازدید :  98