شماره ۳۵۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
با تصویب شورای شهر تهران
خیابان مقابل سازمان ملل به نام «کودکان غزه» نامگذاری شد

شهروند| با تصویب شورای شهر تهران خیابان مقابل سازمان ملل به نام «کودکان غزه» نامگذاری  شد.
شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه شورا مبنی بر «الزام شهرداری تهران به انجام مطالعه تدقیق بافت‌های ناپایدار شهر تهران و اصلاح ضوابط مربوط به بافت‌های ناپایدار» را بررسی و پاسخ به این اعتراض را تصویب کرد.  در جریان بررسی این اعتراض، کمیسیون برنامه و بودجه شورا گزارش اصلاحیه خود را ارایه کرد و این گزارش به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید. همچنین اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه «ساماندهی تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران» مود بررسی قرار گرفت. در جریان این دستور، علیرضا دبیر به نمایندگی از کمیسیون برنامه و بودجه، پاسخ شورا به اعتراضات فرمانداری را قرائت کرد و این پاسخ با رأی نمایندگان به تصویب رسید.
  همچنین اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه «انتخاب و معرفی دو نفر نماینده شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران» مورد بررسی قرار گرفت. پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران درباره اعتراض فرمانداری به این مصوبه گفت: موضوع مصوبه مذکور، معرفی دو نفر از اعضای شورای شهر تهران به‌عنوان نماینده شورا در کمیته سفرهای خارجی است؛ اما به اشتباه از آن تلقی به اعزام دو نفر از اعضای شورا به سفرهای خارجی شده است.  بر این اساس، پاسخ شورای شهر به این اعتراض فرمانداری قرائت شد و مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران
 قرار گرفت. علاوه بر این بررسی طرح نامگذاری و تغییر نام 14 مورد از پل‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران مورد بررسی و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت. دو فوریت نام‌گذاری مکان یا معبری به نام بقیع در یکی از مناطق مناسب شهر تهران با رأی حداکثری اعضا روبه‌رو و مقرر شد جانمایی آن در کمیته نام‌گذاری شورای اسلامی شهر تهران صورت گیرد.  همچنین مقرر شد به احترام تجمعی که دیروز مقابل دفتر سازمان ملل در تهران در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد و همچنین با توجه به تمایز این جنگ با نزاع‌های قبلی غزه درباره کودکان، خیابانِ دفترِ سازمان ملل در تهران به نام «کودکان غزه»
 نام‌گذاری شود.


تعداد بازدید :  64