شماره ۳۵۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
اقدامات حین و پس از حوادث جاده‌ای

  اولین اقدام در هنگام مواجهه با خودرو تصادفی، خاموش کردن موتور خودرو، گذاشتن سنگ مقابل چرخ‌ها، گذاردن در دنده مخالف شیب، کشیدن ترمز دستی و برداشتن سرباتری خودرو است.
  بلافاصله علایم هشداردهنده برای رانندگان عبوری برقرار کنید. از 100 متر قبل از تصادف، جاده را سنگ‌چین کرده و با نصب علایم هشدار، رانندگان عبوری را از وضع موجود مطلع کنید.
  چنانچه در سطح جاده بنزین، روغن، گازوئیل و مواد لغزنده ریخته شده است با ریختن مقداری خاک یا شن بر سطح منطقه، موقعیت تصادف را ایمن کنید.
  کپسول اطفای حریق خودرو را آماده کنید تا در صورت وقوع هرگونه حریق اقدام لازم به عمل آید.
  چنانچه حریق خودرو در قسمت موتور باشد، هیچگاه در کاپوت جلو را کاملا باز نکنید و به 2 طریق نسبت به اطفای حریق اقدام کنید: اول این‌که مواد خاموش‌کننده داخل کپسول اطفای حریق را از زیر موتور بپاشید. دوم این‌که فقط به اندازه ورود شلنگ کپسول کاپوت را باز کنید.
  نسبت به برقراری ارتباط با عوامل امدادو‌نجات جاده‌ای اقدام کنید. شماره تلفن 112، ندای امداد جمعیت هلال‌احمر، می‌تواند راهنمای خوبی باشد.
  درصورتی‌که آموزش دیده‌اید اقدامات کمک‌های اولیه را تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی و اورژانس برای مصدومان انجام دهید.
  هیچ‌گاه مصدوم را قبل از تثبیت وضعیت، بی‌حرکت کردن گردن و اندام‌های آسیب‌دیده، کنترل خونریزی و...  از خودرو خارج نکنید، مگر به ضرورتی مانند احتمال انفجار یا خطرات محیطی پیرامونی.
  نحوه خروج مصدوم از داخل خودرو را فرابگیرید و در هنگام تصادفات مورد استفاده قرار دهید.

 


تعداد بازدید :  96