شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
... بارش پراکنده و گرد و خاک در تهران

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، طی 2 روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی از مناطق سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی و جنوبی ابرناکی، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. امروز شدت بارش علاوه بر سواحل دریای خزر در شمال شرق کشور نیز هست. طی 2 روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی، شمال اصفهان و سمنان وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
طی 2 روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود، به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان، منطقه زابل، توفان گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین در استان‌های جنوب غرب و جنوب کشور پدیده گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. دریای خزر امروز مواج است. از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز نیز مواج خواهد بود.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، روز گذشته با کاهش میزان آلاینده‌ها، شاخص کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار گرفت. امروز و فردا آسمان تهران نیمه ابری همراه با بارش پراکنده گاهی رعد و برق و باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این دو روز در گرمترین ساعت به 35 درجه و در خنک‌ترین زمان به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 49 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 9 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  367