شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

1.2 ‌میلیون نفر  شاغل در کارگاه‌های کوچک زیر ۱۰ نفر

مرکز آمار ایران نتایج چهل‌و‌یکمین دوره آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی را اعلام کرد. در ‌سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۴۶۹۷ کارگاه 10نفر کارکن و بیشتر به فعالیت صنعتی اشتغال داشته‌اند که نسبت به ‌سال ۱۳۹۱، 0.6‌درصد کاهش دارد. مرکز آمار ایران با اعلام اشتغال بیش از 1.2‌میلیون نفر در کارگاه‌های کوچک زیر ۱۰ نفر در ‌سال ۹۲، از رشد 6.1‌درصدی اشتغالزایی در این بخش نسبت‌به ‌سال قبل‌تر از آن خبر داد.

۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که ۴۰‌درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، گفت: در سال‌های نه‌چندان دور بین 800 تا 900‌هزار شغل جدید نیاز داریم تا نرخ بیکاری تک‌رقمی شود. وی افزود: 22‌میلیون نیروی کار در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 15‌میلیون نفر دارای دفترچه بیمه هستند و حدود 7‌میلیون نفر از نیروهای کار در بخش‌های غیررسمی هستند.

17میلیون تن سنگ تزیینی در کشور تولید شد

ابوالقاسم شفیعی، رئیس انجمن سنگ
با بیان این‌که انبارهای بزرگی از سنگ‌های
وارداتی از چین در کشور وجود دارد،
گفت: از 17‌میلیون تن تولید سنگ تزیینی کشور، حداکثر 600‌هزار تن یعنی حدود 3.5‌درصد تولیدات، صادر می‌شود که عمدتا سنگ خام هستند.

26 برابر کمتر از اروپا گل می‌خریم

در شرایطی که اقتصاد گل در کشورهای اروپایی برخی کشورها را به صورت کامل تغذیه می‌کند، ایران در این حوزه وضع نا‌مناسبی دارد. سیدجلال عجایبی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به سرانه مصرف گل اروپا که 26‌برابر ایران است، گفت: روزانه حدود چهار‌میلیون شاخه گل در کشور تولید می‌شود که از این میزان 50‌درصد آن به دلیل نبود بازار صادراتی و قیمت بالا به ضایعات تبدیل می‌شود.


تعداد بازدید :  304