شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   وام یک روزه؛ دام جدید موسسات مالی غیرمجاز| موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تبلیغات گسترده موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز خبر داد: پرداخت وام یک روزه به متقاضیان از جدید‌ترین اقدام‌های این موسسات است. او باتاکید بر ضرورت برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: مردم تنها متضرر وجود موسسات مالی غیرمجاز در سایه غفلت مسئولان هستند.

   تنظیم بازار با همکاری دولت| محمد قبله، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد: این انجمن در تلاش است تا با ارایه راه‌حل‌های منطقی و فنی، حمایت‌های خود از کشاورزان داخلی و همکاری با دولت اجرای سیاست‌های تنظیم بازار را گسترش دهد.او افزود: زمانی می‌توان انتظار داشت که با کاهش قیمت جهانی قیمت‌های داخل هم کاهش یابد که حداقل نرخ ارز در دو زمان مورد مقایسه ثابت باشد.

   فعال شدن هیأت «تثبیت قیمت‌ها»| محمود نوابی، معاون وزیر صنعت از تصمیم جدید دولت برای بازنگری در ضوابط قیمت‌گذاری کالاها خبرداد و گفت: دومین جلسه هیأت «تعیین و تثبیت قیمت‌ها» در دولت یازدهم در هفته جاری برگزار می‌شود.او با بیان این‌که برخی از موارد مندرج در دستورالعمل و ضوابط قیمت‌گذاری کالاها به بازنگری نیاز دارد، گفت: در برخی از موارد، دستورالعمل قیمت‌گذاری نیاز به بازنگری دارد که بر این اساس، اولین جلسه هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها در دولت در پایان‌ سال گذشته، تشکیل شد و جلسه دوم نیز قرار است هفته جاری برگزار شود.

   هیچ کشوری آب پرتقال ایرانی نمی‌خرد| ولی‌الله داوود‌آبادی، دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره گفت: در شمال کشور خاک گوگردی وجود دارد و میوه و کنسانتره میوه‌ها تلخ می‌شود که همین امر موجب عدم صادرات کنسانتره میوه شده و هیچ کشوری خواستار آب پرتقال ایرانی نیست.

   شروع کار بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا| بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با عضویت 57 کشور ازجمله ایران به‌عنوان موسس، از سال 2016 آغاز به کار خواهد کرد. اساسنامه بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا، در تیرماه امسال به تصویب اعضا خواهد رسید. سرمایه مجاز بانک بالغ بر 100میلیارد دلار خواهد بود که 80‌میلیارد دلار آن به صورت عندالمطالبه بوده و 20‌میلیارد دلار مابقی باید توسط کشورهای عضو پرداخت شود.


تعداد بازدید :  295