شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

عضو جامعه روحانیت مبارز: کلیات راهکارهای رسیدن به وحدت اصولگرایان بررسی و توافق شد
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با فارس با تأیید خبر برگزاری جلسه همگرایی اصولگرایان گفت: نشست احزاب اصولگرا با حضور اعضای کمیسیون سیاسی جامعه روحانیت مبارز روز گذشته برگزار شد. وی افزود: در این جلسه بحث وحدت و یکپارچگی اصولگرایان در جهت هماهنگی‌های انتخاباتی بود که نتایج خوبی در جلسه حاصل و بر روی کلیات راهکارهای رسیدن به وحدت توافقات لازم به‌عمل آمد. عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: همراهی و هماهنگی بسیار خوبی در بین احزاب اصولگرا حاکم است و اعضای شرکت‌کننده در نشست روز گذشته اعتقاد به همراهی و هماهنگی اصولگرایان در انتخابات داشتند.

عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده ایران: دلواپسان، دلواپسی خود را به تاریخ پیوند بزنند
صادق خرازی، با بیان این‌که «دلواپسان، دلواپسی خود را به تاریخ پیوند بزنند» گفت: برخی که در تیم مذاکره‌کننده دولت سابق، نامه‌هایی سرشار از غلط‌های املایی و حقوقی می‌نوشتند، اکنون به تیم حرفه‌ای کنونی مذاکره‌کننده می‌تازند. به گزارش ایرنا، خرازی، گفت: امیدوارم دلواپسان دلواپسی‌های خود را به تاریخ پیوند بزنند و بدانند که ما طی 8‌سال کجا بودیم. اینها چطور فراموش می‌کنند که افراد غیرحرفه‌ای بر مسئولیت‌های حرفه‌ای نشسته بودند و اکنون که حرفه‌ای‌ها مسئولیت گرفته‌اند، آنها را مورد ضرب و شتم کلامی قرار می‌دهند. وی با تأکید بر این‌که تیم مذاکره‌کننده از بهترین کارشناسان کشور هستند، گفت: البته کسانی که انتقاد می‌کنند دلشان برای کشور می‌سوزد، ولی بهتر است منتقدین با عنایت به مناسبات بین‌المللی و مقررات حقوق بین‌الملل و در چارچوب پادمان مسائل را ببینند که قرار است از طریق آن مسائل
رتق و فتق شود.
وی افزود: امیدواریم دوستانی که مخاطب کلام هستند متوجه باشند هر ملتی که بخواهد رشد کند، باید استقلال‌خواهی و عزت ملت ایران و در کنار آن پیشرفت و توسعه کشور را توامان مدنظر قرار دهد
تا  به اوج اقتدار برسد.

مسئول دبیرخانه کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان: در 12 استان انتخاب شوراهای استانی اصلاح‌طلبان به اتمام رسید
سیدمحمود میرلوحی، با اشاره به نام استان‌هایی که در آنها کار انتخاب شوراهای استانی به اتمام رسیده است، گفت: اصفهان، ایلام، یزد، کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، زنجان، مرکزی، سمنان، گلستان، خراسان‌جنوبی، قزوین و هرمزگان
 12 استانی هستند که این روند در آنها طی شده است. به گزارش ایلنا، میرلوحی با اشاره به جلسات کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: در هر استان با توجه به شرایط آن‌ جا از 9 تا 25 نفر برای شوراهای استانی انتخاب شدند. اعضای این شوراها از کسانی هستند که از 4 بخش جریان اصلاحات و از همه مناطق استان مربوطه انتخاب شدند تا هیچ فردی از مجموعه بیرون نماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: بدون اجرای پروتکل الحاقی توافقی در کار نیست
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکثر نمایندگان با پروتکل الحاقی موافق هستند البته پذیرش آن اندکی هم به نحوه ارایه این پروتکل در مجلس بستگی دارد اما در مجموع مانعی برای تصویب آن نمی‌بینم.
احمدی بخشایش‌اردستانی با بیان این مطلب به «شهروند» گفت: با روندی که موضوع توافق طی می‌کند به نظر می‌رسد که به رأی گذاشتن این موضوع به مجلس بعدی برسد. در مجموع معتقدم ذات توافق با پروتکل الحاقی امکانپذیر است حالا یک عده می‌گویند نظارت‌هایی بیش از آنچه در پروتکل الحاقی گفته شده باید اجرا شود که این موضوع به مجلس بعدی محول خواهد شد.

یک نماینده مجلس خبر داد: تعدادی از اخلالگران مراسم 14 خرداد بازداشت شده‌اند
عضو کميسيون امنيت ملي از بازداشت جمعي از اخلالگران مراسم حرم امام‌خميني(ره) خبر داد و گفت: بازجویی از آنها ادامه دارد.به گزارش آریا، محمدصالح جوکار با بیان این مطلب افزود: قطعا موضوع بر هم زدن مراسم سخنراني مسئولان و شخصيت‌هاي سياسي کشور بايد مورد بررسي قرار گيرد. لذا با توجه به اين‌که امسال هم در حرم مطهر امام شاهد اين اتفاقات بوديم و تعدادي هم در اين راستا بازداشت شده‌اند بايد موضوع با دقت بررسي شود که چه کساني مي‌خواستند مراسم را بر هم بزنند. نماينده مردم يزد همچنین گفته است: بازجويي از اين افراد درحال انجام است تا مشخص شود پشت صحنه چه کساني بوده‌اند. وي گفت: شواهد و قرائني که در دست داريم نشان مي‌دهد به اين افراد از سوي برخي جريانات توصيه شده که نظم مراسم را بر هم بزنند. وي تأکيد کرد: اين‌که برخي اخلال در مراسم ارتحال امام را به نيروهاي حزب‌الله نسبت مي‌دهند به هيچ‌وجه این‌طور نیست.


تعداد بازدید :  342