شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
سیدحسن خمینی:
پیام انقلاب امام در عرصه جهانی نفی ظلم است

یادگار گرامی امام با حضور در مسجد محمد رسول‌الله(ص) سائوپائولو با علمای اهل تسنن و نمایندگان مسیحیان و کلیسای ارتدوکس و همچنین شیعیان مقیم برزیل دیدار کرد.
به گزارش جماران، آیت‌الله سیدحسن خمینی در این دیدار که با حضور کم‌نظیر شیعیان و ایرانیان برگزار شد با تأکید بر این‌که انقلاب ایران سه پیام در سه عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی دارد به پیام جهانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیام انقلاب امام در عرصه جهانی نفی ظلم و رد انظلام است؛ این‌که ظلم نکنیم و ظلم را نپذیریم.
او با اشاره به ایده جمهوری اسلامی در حل مشکلات داخلی و جهانی گفت: راه‌حل همه مشکلات بازگشت به مردم است؛ حتی در مسأله اراضی اشغال شده فلسطین راهبرد جمهوری اسلامی ایران که توسط رهبری معظم انقلاب ترسیم شده است، راهبردی کاملا صلح‌طلبانه و مطابق با معیارهای عقل‌پسند و مردمسالاری است و آن برگزاری رفراندوم سراسری با حضور تمام اقوام و مذاهب فلسطینی است که البته نتیجه‌ای جز حذف اشغالگران را در بر نخواهد داشت.
حسن خمینی در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه شیعیان در اقصی نقاط جهان اشاره کرد و گفت: در روزگاری که خشونت‌هایی به اسم دین خبر اول رسانه‌های دنیاست ما وظیفه داریم که دین حقیقی که سرشار از دوستی و انسانیت و عقلانیت است را به دنیا بشناسانیم. امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و باید مرز روشنی میان خشونت‌های سبعانه امثال داعش و انسانیت اسلامی ترسیم کنیم.
پیش از سخنان یـــادگار امــــام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بلال وهبی امام جماعت مسجد محمد رسول‌الله(ص) و رومانو داوود نماینده کلیسای ارتدوکس به ایراد سخنرانی پرداختند و امام‌خمینی را رهبر بزرگ قرن برشمردند که حرکت و انقلابش محدود به ایرانیان و شیعیان و حتی مسلمانان نبود و تأثیر شگرفی در روحیه مذهبی و انسانی ملت‌ها گذاشته است.


تعداد بازدید :  220