شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
رئیس مجلس:
توافق هسته‌ای در چارچوب‌های نظام باشد، مفید است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره)
صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن و اصول مستحکمی که می‌تواند زنده بودن حرکت امام(ره) را تدوین کند به درستی تبیین کردند که اساسی‌ترین اصل آن اسلام ناب محمدی(ص)   بود.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی همچنین ضمن تشکر از نصایح عمیق رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: تذکرات معظم‌له و تعامل قوا، رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش‌های مختلف و عنایت ایشان به رویکرد مستحکم مجلس در اتخاذ مواضع اصیل جهت احقاق حقوق ملت، توجه به رونق اقتصاد درونی ارزشمند و حکمت‌آمیز بود و ما این منظومه گرانقدر را پایه اقدامات خود قرار می‌دهیم که یکی از آنها استفاده از زمان باقی مانده مجلس در انجام وظایف اصلی و پرهیز از آغشتگی این وظایف به بحث انتخابات است.
وی از کمیسیون‌های مختلف و نمایندگان مجلس خواست که به تناسب وظایف کمیسیون‌ها طرح‌ها و لوایحی که اهمیت بیشتری دارند را سریع‌تر بررسی و به مجلس ارایه کنند.
لاریجانی همچنین روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران که در محل نمایشگاه دایمی مجلس شورای اسلامی برپا شده است، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در نگارش متن توافق جامع ریزه‌کاری‌های بسیاری وجود دارد، افزود: در ریزه‌کاری همیشه اختلافات زیاد است یعنی طرفین تلاش می‌کنند بیشترین سهم را در این بخش برای خود در نظر بگیرند.
وی تاکید کرد: فکر می‌کنم تیم مذاکره‌کننده نیز باید با حوصله فراوان و دقت نظر از این مرحله عبور کند و تمامی آن توافقات انجام شده در چارچوب اجزا خوب متجلی شود. مهم این است که توافق ژنو پایه‌ای برای توافق اصلی شود چون توافق ژنو یک قرارداد موقت است، ما یک گام کوچک برداشتیم و آنها نیز یک گام در این زمینه برداشته‌اند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: اصل این است که آنها جلوی اقدامات بعدی خود را پس از توافق ژنو بگیرند، چون ما می‌دانیم که یکسری مصوباتی در این زمینه داشتند و همین مقداری آزادی عمل به ما در بخش پتروشیمی و نفت داد.  عضو شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: اما اصل موضوع به توافق نهایی بازمی‌گردد و در این زمینه مذاکرات متعددی صورت گرفته و در اصولی افکار نیز به هم نزدیک شده و درحال حاضر زمان نگارش است. لاریجانی تصریح کرد: طبعا اگر توافقی که در چارچوب‌های نظام مشخص شده برای این مرحله از کشور مفید است ولی در بخش‌هایی از مذاکرات اختلاف‌نظر وجود دارد که باید حل شود.


تعداد بازدید :  277