شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
عدالت‌طلب و عدالت‌خواه

مسعود  حبیبی رئیس مجتمع دارویی-درمانی هلال‌احمر

دکتر امیر معتمدی برای جوانان جامعه و رفع مشکلات اجتماعی آنها دغدغه داشت و همواره کوشا بود، به‌طوری که زمانی مسئولیت فرهنگی جهاد دانشگاهی را در علوم پزشکی تهران به‌عهده داشت تمام تجربیات خود را بدون هیچ منت  وچشمداشتی در اختیار گروه‌های دانشجویی قرار می‌داد و سعی می‌کرد به جوان‌ها و دانشجویان برای انجام کارهای اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی فرصت بدهد؛ حتی وقتی این گروه‌ها اشتباه‌هایی برحسب عدم تجربه و توانایی - سهوا- انجام می‌دادند، دکتر معتمدی تبعات این اشتباهات را به جان می‌خرید و این حرکت بزرگی بود که در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام داد.
دکتر معتمدی انسان‌ساز و نیروساز بود. همیشه به فکر حل مشکلات و نگرانی اطرافیان و دوستان بود؛ حتی مشکلات شخصی کارمندان را پیگیری می‌کرد و از تمام توانمندی خود برای حل مشکلات این عزیزان بهره می‌برد.
ایشان در زمینه مسائل دینی و فرهنگی بسیار دغدغه داشت؛ در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه بسیار فعالیت می‌کرد؛ تمرکز زیادی در این حوزه داشت و در کانون قرآن و عترت فعالیت‌های بسیاری انجام داد. او نسبت به دانشجویان دبیرخانه دایمی انتظار موعود حساسیت زیادی داشت. نشریه «گل نرگس» ویژه امام زمان (عج) در دانشگاه که یک نشریه دانشجویی بود با حمایت ایشان و توسط دانشجویان تهیه و چاپ می‌شد.
یکی از خصوصیات بارز این بزرگوار حفظ شعائر انقلاب اسلامی بود؛ ایشان بسیار علاقه‌مند بود که اسلام واقعی، اسلام حقیقی، اسلام ناب محمدی را در اختیار جوان‌ها بگذارد. دکتر معتمدی نسبت به مبانی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بسیار معتقد و علاقه‌مند بود و در حمایت و دفاع منطقی از این اندیشه در میان دانشجویان بسیار تلاش می‌کرد.
امیر معتمدی به بازخوانی پرونده شهدای دانشجو پرداخت و تقریبا بسیاری از شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی را بازخوانی کرد. با هم‌دوره‌ای‌ها و هم‌کلاسی‌های خانواده شهدا و اطرافیان شهدا مصاحبه و گفت‌وگو کرد و شخصیت این عزیزان را مجددا نوشت و به صورت کتاب گرد آورد. برای شهدا نکوداشت برگزار می‌کرد؛ به‌طوری که یکی از فرزندان شهدا بعد از برگزاری مراسم و بعد از خواندن این کتاب به من گفت که «پدرم را بعد از این مراسم شناختم».
دکتر معتمدی همیشه دنبال حل مشکلات دیگران بود و به صورت نظام‌مند نیز این موضوع را دنبال می‌کرد؛ مسئولیت کارگروه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پستان را بر عهده داشت و در این زمینه در جهت جذب منابع برای افراد بی‌بضاعت و ایجاد یک ساختار حمایتی منسجم فعالیت بسیاری کرد. دکتر معتمدی گروه‌های دانشجویی جهادی را برای مناطق محروم هماهنگ می‌کرد و خودش هم در این مناطق حاضر می‌شد. از ویژگی‌های دیگری که می‌توانم بگویم این است که هرگز دنبال سیاسی‌کاری نبود؛ در رفتار خود صداقت داشت و حق‌گو بود. او عدالت‌طلب و عدالت‌خواه بود؛ هیچ‌وقت به خودش فکر نمی‌کرد، به دنبال منافع شخصی نبود و همیشه افراد شایسته را شناسایی و معرفی می‌کرد. 18‌سال پیش با دکتر معتمدی در بزرگداشت یکی از شهدا آشنا شدم. ایشان چه در زمانی که در انجمن اسلامی دانشجویان و چه در زمانی که در جهاد دانشگاهی و چه در این سال‌ها که در جمعیت هلال‌احمر بود، بسیار متواضعانه و خالصانه و بدون هیچ تفاخری خدمت کردند. هیچگاه به دنبال نفع شخصی نبود و همیشه به فکر کار و تلاش در کنار مردم و خدمت به آنها بود.
امیر، آسمانی بود و به خدا پیوست. یقینا زمین آدم‌های این‌چنینی به خود کم می‌بیند. ان‌شاءالله روح بلند ایشان با شهیدان مشهور و در جوار حق میهمان شود.


تعداد بازدید :  371