شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
دیالوگ روز

آرمان استپانیان، عکاس پیشکسوت: برگزاری حراج تهران از این جهت باعث خوشحالی است که این اتفاق یک روز بتواند جای اعراب را در ایران بگیرد. من در حراجی‌های منطقه و کشورهای عربی شرکت کرده‌ام و نه از پول‌شان و نه از خود حراجی‌ها دل خوشی ندارم. ترجیح می‌دهم سرمایه‌های هنری در فرهنگ ما از طریق همین حراجی و در داخل کشور باقی بماند و ارزش‌اش بالا برود.
حسن حسن‌دوست، رئیس کانون تدوینگران: آمار بیکاری در‌ سال ۹۲ برای صنف تدوینگران ۶۵‌درصد بوده و تنها ۳۰‌درصد از اعضای ما مشغول کار بودند. آمار‌ سال ۹۳ نیز بسیار نزدیک به آمار‌ سال ۹۲ است. همچنین ۳۰‌درصد فعالان در این حوزه جوانان هستند و تدوینگران با سابقه متاسفانه مدت‌ها است که بیکارند.
عباس غفاری، مدیر اجرایی تالار شمس: هنرمندانی چون داریوش مهرجویی، هومن سیدی، امید بنکدار و رضا درمیشیان ازجمله کارگردان‌های سینما هستند که پیشنهاد اجرای اثری نمایشی را به تالار شمس داده‌اند. ما به این دوستان گفتیم که در نوبت اجرا قرار می‌گیرند اما اولویت اجرا با گروه‌های تئاتری است.
 بهزاد فراهانی، بازیگر: اتفاقات همان‌طور که همیشه بوده است باقی‌مانده و لابی کردن‌ها و باندبازی‌ها ادامه دارد، دولت ظاهرا در سینما واگذاری به بخش خصوصی را انجام می‌دهد، درواقع به نام مردم و به کام خودشان است. باید اختیار کار مردم را به مردم سپرد، قبلا اختیار دست دولت بوده و حالا در دستان اعوان و انصار دولت است. ما درحال گذر از بخش دولتی به خصوصی هستیم و این انتقال و گذر بسیار بد و به صورت مافیایی اتفاق می‌افتد، الان هم اختیار همه چیز در دست خودشان است ولی می‌گویند به بخش خصوصی واگذار شده است ولی این ظاهری است.


تعداد بازدید :  316