شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم «تارات» به کارگردانی پدرام بهرامی‌فر به تازگی جلوی دوربین رفت.

فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده اوایل شهریور ۹۴ در سینماهای تهران و شهرستان اکران می‌شود.

نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان حامی محیط‌زیست با عنوان «تنوع زیستی، شریان زندگی» در ایستگاه مترو و زیرگذر متروی ولیعصر(عج) برگزار شد. این نمایشگاه به‌مناسبت پنجم ژوئن و گرامیداشت هفته جهانی حفاظت از محیط‌زیست، پس از دیدار ریاست‌جمهوری از این سازمان با همت عکاسان «پایگاه عکس چیلیک» و همکاری اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تهران برپا شده است.

ریچارد جانسون، بازیگر بریتانیایی تئاتر، سینما و تلویزیون در ۸۷سالگی درگذشت.

لودویک واکولیک، روزنامه‌نگار و نویسنده ضدکمونیست که با آثار خود تحولات سیاسی بسیاری را رقم زد‌، در 88سالگی از دنیا رفت.

از بین نویسندگان و مورخانی که طی چهارده‌سال گذشته در نگارش مجموعه کتاب بیست جلدی «تاریخ جامع ایران» نقش داشته‌اند، 6 چهره مشهور از دنیا رفتند. ایرج افشار، شرف‌الدین خراسانی، عنایت‌الله رضا، کلیفورد ادموند بوزورث، یحیی شهیدی و نوشین‌دخت نفیسی از نویسندگان و مشاوران «تاریخ جامع ایران» بودند که طی سال‌های گذشته از دنیا رفتند. مراحل گردآوری و نگارش این مجموعه کتاب نفیس در «مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی»، 14‌سال به طول انجامیده است و طی مراسمی در 26 خردادماه 94، از این کتاب بیست جلدی رونمایی
خواهد شد.

فيلم سینمایی «مردان» به كارگردانی بتين قبادی در بخش غیررقابتی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سیاتل» در کشور آمریکا روی پرده رفت.

فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی در ادامه حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی «فستیوال مستقل آرس» لهستان و بخش پانورامای فستیوال «شانگهای» چین شرکت خواهد کرد.

رضا فیاضی با اشاره به اجرای نمایش «زن و شوهری با قامت متوسط» با حضور حامد بهداد و میترا حجار در آینده‌ای نزدیک در تالار استاد انتظامی از علاقه به اجرای نمایش «لیرناشاه» سخن گفت.

فیلم بعدی نیکلاس کیج یک درام سیاسی با عنوان «اداره کننده» خواهد بود. این فیلم را آستین استارک نوشته و کارگردانی کرده است.

اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه 25‌هزار یورویی «فرانک اوکانر» 2015 اعلام شد.«بازپرداخت» نوشته «کارن ای. بندر» و «آقای قدبلند» به قلم «تونی ایرلی» و «نمایشگاه کلاغ»، کتابی از توماس مک گوین 3 اثری هستند که به فهرست نهایی راه پیدا کرده‌اند.

در پانزدهمین جشن حافظ (دنیای تصویر) از یک عمر فعالیت هنری مرضیه برومند تقدیر می‌شود.

سریال «تنهایی لیلا» تازه‌ترین ساخته محمدحسین لطیفی که پیش تولید خود را از ابتدای اسفندماه 93 آغاز کرد، بعد از تعطیلات نوروز کلید خورده و تا امروز در سکوت خبری تولید شده است.

رضا آشفته، نویسنده و منتقد تئاتر نمایش «سنجاب‌های شنگول و منگول» را برای مخاطبان کودک و نوجوان از 20 خرداد هر روز ساعت 19 در تالار محراب روی صحنه می‌برد.

فیلم «چهارشنبه خون به پا می‌شود» برای اکران عمومی در انتظار پروانه نمایش است. این فیلم یک تریلر سیاسی و اجتماعی است که بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، حامد بهداد، همایون ارشادی، محمدرضا فرد، سارا منجزی، مرجان قدوسی و احسان بذلی در آن ایفای نقش می‌کنند.

فراخوان نخستین دوره جایزه شناسایی برترین نمایشنامه‌های ‌سال توسط بنیاد فرهنگی و هنری زنده‌یاد محمود استاد محمد منتشر شد.


تعداد بازدید :  343